سوالات المپیاد نجوم

۲,۱۸۸ بازديد

دانش آموزانی که قصد دارند خود را برای المپیاد نجوم 99 - 1400 آماده سازند می توانند با دریافت نمونه سوالات المپیاد نجوم سال های گذشته با نوع پرسش ها و میزان سختی آن ها آشنا شوند . در این صورت می توانند با در دست داشتن الگوی مناسبی از سوالات ، آگاهانه تر عمل کرده و شانس موفقیت بیشتری داشته باشند .

بر

المپیاد نجوم ۹۹ - ۱۴۰۰ ، نوعی آزمون است که هر ساله و طی سه مرحله برای دانش آموزان پایه دهم و یازدهم برگزار شده و ثبت نام آن نیز به صورت اینترنتی و در اوایل آبان ماه انجام می گیرد . با وجود این که آزمون المپیاد نجوم 99 - 1400 برای دو پایه مختلف انجام می گیرد اما سوالات برای هر دو پایه به صورت یکسان طراحی می شود .

منابع این سوالات کتب درسی نجوم متوسطه دوم بوده و تسلط بر این کتاب ها شانس موفقیت دانش آموزان را در آزمون المپیاد نجوم ۹۹ - ۱۴۰۰ افزایش می دهد . اما تنها تسلط بر کتاب های درسی کافی نبوده و داوطلبان باید با سوالات المپیاد نجوم سال های گذشته و نوع آن ها آشنا شده و مباحث عمده این سوالات را یاد بگیرند .

در ادامه مقاله به شرح مختصری از مراحل المپیاد نجوم 99 - 1400 و مباحث آن پرداخته و نمونه سوالات و کلید آن را برای دانلود داوطلبان آزمون المپیاد نجوم ۹۹ - ۱۴۰۰ ارائه می نماییم .

 

دفترچه سوالات و پاسخنامه مرحله اول المپیاد نجوم 99 - 1400

مباحث کلی در نظر گرفته شده در طرح سوالات آزمون المپیاد نجوم به 4 دسته کلی زیر تقسیم می شود :

اخترفیزیک

  مکانیک سماوی

 نجوم کروی و رصد

 کیهان شناسی

 

المپیاد نجوم 99 - 1400 در سه مرحله برای داوطلبان این آزمون برگزار می شود که انتظار می رود که مرحله اول آزمون المپیاد نجوم ۹۹ - ۱۴۰۰ همچون روال سال های گذشته در اواخر بهمن ماه برگزار شود .

مدت زمان در نظر گرفته شده برای مرحله اول المپیاد نجوم 99 - 1400 حدودا بین 3 تا 4 ساعت بوده و حدود ۳۰ سوال چند گزینه ای در این مرحله برای داوطلبان در نظر گرفته می شود . همچنین نتایج مرحله اول آزمون المپیاد نجوم به طور معمول در اواخر اسفند و یا اوایل فروردین ماه اعلام می گردد .

در این بخش برای آماده سازی بهتر داوطلبان شرکت در المپیاد نجوم ۹۹ - ۱۴۰۰ و آشنایی بهتر این دانش آموزان با نوع و الگوی سوالات ، تعدادی از نمونه سوالات مرحله اول آزمون المپیاد نجوم سال های قبل را در جدول زیر قرار داده ایم . لازم به ذکر است که تمامی سوالات ارائه شده در این قسمت دارای پاسخ نامه و کلید سوالات بود و به صورت کاملا رایگان قابل دریافت هستند .

 

 نمونه سوالات مرحله اول المپیاد نجوم همراه با جواب 

 

نمونه سوالات مرحله اول المپیاد نجوم 95 - 99

سوالات مرحله اول المپیاد نجوم 98 - 99

کلید سوالات المپیاد نجوم 98 - 99

سوالات مرحله اول المپیاد نجوم 97 - 98

کلید سوالات المپیاد نجوم 97 - 98

سوالات مرحله اول المپیاد نجوم 96 - 97

کلید سوالات المپیاد نجوم 96 - 97

سوالات مرحله اول المپیاد نجوم 95 - 96

کلید سوالات المپیاد نجوم 95 - 96

 

تمامی سوالات قرار داده شده در جداول بالا  دارای پاسخ نامه بوده و دریافت آن ها نیز به صورت رایگان و با حجم کم ، امکان پذیر می باشد . لازم به ذکر است به محض انتشار دفترچه سوالات مرحله اول  المپیاد نجوم دانش آموزی 99 - 1400 ، لینک دانلود آن در جدول بالا قرار خواهد گرفت .

 

 

حتما بخوانید: منابع آزمون المیپاد علمی دانش آموزی

 

 

دفترچه سوالات و پاسخنامه مرحله دوم المپیاد نجوم 99 - 1400

پذیرفته شدگان در مرحله اول آزمون المپیاد نجوم 99 -1400 به مرحله دوم این آزمون راه پیدا می کنند . منابع سوالات طرح شده برای این مرحله از المپیاد نجوم ۹۹ - ۱۴۰۰ نیز همانند مرحله اول از کتب نجوم متوسطه دوم می باشد . طبیعتا سوالات این مرحله به مراتب دشوارتر از مرحله قبل در نظر گرفته می شود .

 

 مرحله دوم المپیاد نجوم 99 - 1400 معمولا در اواخر فروردین ماه و اوایل اردیبهشت ماه و طی دو روز برگزار می گردد . تعداد سوالات در نظر گرفته شده برای این مرحله سه سوال بوده ومدت زمان تعیین شده برای مرحله دوم آزمون المپیاد نجوم ۹۹ - ۱۴۰۰ ، ۴ ساعت و نیم است .

 

در این قسمت سوالات و پاسخ نامه های مربوط به سال های گذشته آزمون المپیاد نجوم به صورت رایگان در اختیار داوطلبان این آزمون قرار گرفته است . همچنین دانش آموزانی که حتی موفق به قبولی در مرحله اول نشده اند نیز می توانند با دریافت این سوالات و آشنایی با آن ها خود را برای آزمون المپیاد نجوم سال آینده آماده سازند .

 

 نمونه سوالات مرحله دوم المپیاد نجوم همراه با جواب 

 

نمونه سوالات مرحله دوم المپیاد نجوم 95 - 99

سوالات مرحله دوم المپیاد نجوم 98 - 99

کلید سوالات مرحله دوم المپیاد نجوم 98 - 99

سوالات مرحله دوم المپیاد نجوم 97 - 98

کلید سوالات مرحله دوم المپیاد نجوم 97 - 98

سوالات مرحله دوم المپیاد نجوم 96 - 97

کلید سوالات مرحله دوم المپیاد نجوم 96 - 97

 

به محض انتشار دفترچه سوالات مرحله دوم المپیاد نجوم دانش آموزی 99 - 1400 ، لینک دانلود آن در جدول بالا قرار خواهد گرفت .

 

 

بیشتر بخوانید: ثبت نام المپیاد دانش آموزی

 

 

 

 

 

مرحله سوم المپیاد نجوم 99 - 1400

مرحله سوم المپیاد نجوم 99 - 1400 در قالبی آموزشی و با عنوان اردوی تابستانی انجام می پذیرد که در این مرحله طی دو ماه کلاس ها و آزمون های منظمی برای قبولی های مرحله دوم المپیاد نجوم 99 - 1400 برگزار می شود .

 

در پایان این مرحله به 52 نفر از شرکت کنندگان که در واقع پذیرفته شدگان المپیاد نجوم ۹۹ - ۱۴۰۰ هستند مدال های طلا ، نقره و برنز تعلق گرفته و شرایطی تقریبا ویژه ای نیز برای ادامه تحصیل آن ها در نظر گرفته می شود .

 

توصیه می کنیم برای آماده سازی بهتر خود برای آزمون المپیاد نجوم ۹۹ - ۱۴۰۰ تمامی سوالات مربوط به سال های گذشته المپیاد نجوم را دریافت کرده و مطالعه نمایید تا با این کار شانس خود را برای قبولی در آزمون نجوم ۹۹ - ۱۴۰۰ تا حد زیادی افزایش دهید .

 

 

در ادامه بخوانید: زمان ثبت نام المپیاد دانش آموزی

 

 

 

 

  دانش آموزان می توانند جهت اطلاع از اخبار و اطلاعات مربوط به المپیاد های علمی دانش آموزی ، عضو کانال تلگرام مدارس و مدارس تیزهوشان هیوا شده و یا صفحه اینستاگرام مدارس هیوا را دنبال کنند . همچنین می توانید در صورت نیاز به مشاوره تحصیلی درباره نحوه ثبت نام المپیاد نجوم 99 - 1400 ، با کارشناسان ما در مرکز مشاوره تحصیلی هیوا تماس بگیرید .

 



سوالات متداول

 

1- ✔️ آیا المپیاد دانش آموزی نجوم هر ساله برگزار می شود ؟

✔️ بله ، طبق مطالب گفته شده در مقاله بالا المپیاد علمی دانش آموزی نجوم هر ساله و با فاصله زمانی مشخص برگزار می گردد .



2- ✔️ آزمون المپیاد نجوم ۹۹ - ۱۴۰۰ در چند مرحله بر گزار می شود ؟

✔️ باتوجه به مطالب ذکر شده در این مقاله المپیاد نجوم ۹۹ - ۱۴۰۰ دارای سه مرحله کلی بوده که مرحله آخر تحت عنوان اردوی تابستانی و به صورت تقریبا آموزشی برگزار می شود .



3- ✔️ منابع سوالات آزمون المپیاد دانش آموزی نجوم 99 - 1400 چیست ؟

✔️ با توجه به موارد گفته شده در مقاله بالا ، منابع آزمون المپیاد ادبی 99 - 1400 کتب درسی نجوم و اختر فیزیک می باشند .

منبع : سوالات المپیاد نجوم

زمان برگزاری آزمون دکتری وزارت بهداشت 99

۲,۱۷۹ بازديد

آزمون دکتری وزارت بهداشت 1400 برای متقاضیان فرصتی را ایجاد می کند تا برای پذیرفته شدن در مقطع دکتری وزارت بهداشت با یکدیگر به رقابت بپردازند . این آزمون توسط مرکز سنجش آموزش پزشکی در روزهای 27 و 28 خرداد ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد .

 

آزمون دکتری تخصصی وزارت بهداشت 1400 امسال نیز برای متقاضیان ادامه تحصیل در مقطع دکتری تخصصی رشته های علوم پزشکی ( دندانپزشکی ، داروسازی ، مامایی و ... ) دانشگاه های سراسری و آزاد برگزار می شود . داوطلبانی که با مراجعه به سایت مرکز سنجش پزشکی نسبت به ثبت نام در آزمون دکتری تخصصی وزارت بهداشت اقدام نموده بودند می توانند چند روز پیش از برگزاری این آزمون کارت ورود به جلسه خود را دریافت کرده و با به همراه داشتن کارت شناسایی سر جلسه آزمون حاضر شوند .

 

 


بر اساس برنامه زمان بندی اعلام‌ شده از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور زمان برگزاری آزمون دکتری وزارت بهداشت 1400در روزهای 27 و 28 خرداد سال آینده خواهد بود .

 

حتما بخوانید: کارت ورود به جلسه آزمون دکتری وزارت بهداشت

 

دستیابی به بهترین نتیجه ممکن با داشتن یک برنامه مطالعاتی جامع برای آزمون کتبی دکتری و آماده کردن سوابق پژوهشی و آموزشی برای ارائه در جلسه مصاحبه دکتری امکان پذیر است . از این رو داوطلبان متقاضی ورود به مقطع دکتری رشته های علوم پزشکی می بایست با اطلاع از زمان برگزاری آزمون دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۰​ برای شرکت در این آزمون برنامه ریزی کرده و با مطالعه منابع مناسب تا زمان برگزاری آن ، نتیجه دلخواه خود را در آزمون کتبی کسب نمایند .

 



 

 

 

 کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا در تمامی مراحل اعم از ثبت نام ، انتخاب رشته ، اعلام نتایج اولیه و مصاحبه دکتری وزارت بهداشت پاسخگوی سوالات شما بوده و از طریق خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا تجارب خود را در اختیار داوطلبان قرار می دهند . همچنین علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از تمام رویدادهای مرتبط با آزمون دکتری وزارت بهداشت 1400 ، عضو کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام دکتری تخصصی هیوا شوند .

در ادامه بخوانید: زمان دریافت کارت ورود به جلسه دکتری وزارت بهداشت

 

 




سوالات متداول

 

1- آزمون دکتری وزارت بهداشت در چه زمانی برگزار می شود ؟

آزمون دکتری وزارت بهداشت معمولا در اواخر اردیبهشت ماه برگزار می شود که ممکن است به علل مختلف تاریخ آن تغییر کند و به محض انتشار تاریخ دقیق در این مقاله اطلاع رسانی می شود .



2- چه افرادی می توانند سر جلسه آزمون دکتری وزارت بهداشت حضور داشته باشند ؟

طبق متن مقاله تمام داوطلبانی که نسبت به ثبت نام در آزمون دکتری وزارت بهداشت اقدام کرده و کارت ورود به جلسه خود را دریافت کرده باشند می توانند سر جلسه آزمون حاضر شوند .



3- آیا برگزاری آزمون دکتری وزارت بهداشت سراسری و آزاد جداگانه است ؟

خیر . طبق متن مقاله آزمون دکتری وزارت بهداشت برای متقاضیان دانشگاه آزاد و سراسری به صورت یکپارچه برگزار می شود .

منبع : زمان برگزاری آزمون دکتری وزارت بهداشت

زمان اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد 1400

۲,۱۸۲ بازديد

نتایج ارشد 99 در طی دو مرحله از طریق سایت سازمان سنجش به اطلاع داوطلبان می رسد . زمان اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد 13 شهریور ماه بود و داوطلبان مجاز شده توانستند به انتخاب رشته ارشد بپردازند . اعلام نتایج ارشد ۹۹ که در طی آن کارنامه نهایی متقاضی منتشر می شود تا هفته اول آبان ماه در اختیار داوطلبان قرار می گیرد .



یکی از مهم ترین مراحل پذیرش کنکور کارشناسی ارشد ، اعلام نتایج اولیه و نهایی آن است تا داوطلبان را از وضعیت قبولی خود آگاه کند . معمولا نتایج نهایی ارشد تا یک ماه پس از اعلام نتایج اولیه و بررسی کد رشته های ثبت شده داوطلبان منتشر می شود تا آن ها را از وضعیت علمی خود مطلع سازد .

در جواب اولیه کنکور ارشد ۹۹ علاوه بر اینکه وضعیت مجاز یا غیر مجاز داوطلبان برای انتخاب رشته به نمایش در می آید ، سایر اطلاعات مانند رتبه ، تراز و درصد دروس نیز مشخص می شود . در اعلام نتایج نهایی ارشد 99 نیز که تا اوایل ابان ماه منتشر خواهد شد ، محل قبولی داوطلب اعلام می شود . در ادامه برای اطلاع داوطلبان از زمان اعلام نتایج ارشد ۹۹ به بررسی زمان اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد 99 می پردازیم

 

زمان اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد ۹۹

سازمان سنجش آموزش کشور پس از بررسی الویت بندی کد رشته محل های داوطلبان کارشناسی ارشد 99 ، اولین رشته محلی را که با توجه به رتبه داوطلب امکان پذیرش در آن وجود دارد ، به عنوان رشته پذیرفته شده ارشد اعلام می کند . متقاضیان برای اطلاع از نتیجه نهایی ارشد خود می بایست در موعد مقرر به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و نتیجه ارشد دانشگاه سراسری و آزاد خود را مشاهده نمایند .

 

زمان اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد سراسری ۹۹ :

 

سال پیش نتایج نهایی کارشناسی ارشد در شهریور ماه اعلام شد و داوطلبان پذیرفته شده توانستند از مهر ماه به شرکت در کلاس های کارشناسی ارشد بپردازند . اما امسال با توجه به تعویق برگزاری کنکور کارشناسی ارشد 99 پیش بینی می شود زمان اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد ۹۹ در هفته آخر مهر و یا اوایل آبان ماه باشد .

 

به گفته رئیس سازمان سنجش کشور ، با توجه به تعویق برگزاری کنکور کارشناسی ارشد 99 ، نتایج نهایی آزمون ارشد احتمالا تا 5 آبان ماه اعلام می شود .

 

بیشتر بخوانید: اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد 99

 

زمان اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۹۹ :

 

نتایج نهایی کارشناسی ارشد 99 دانشگاه آزاد نیز احتمالا مانند سال های پیش همزمان با اعلام نتایج ارشد دانشگاه های سراسری خواهد بود . با این وجود احتمال اینکه این نتایج پس از نتایج نهایی ارشد سراسری نیز منتشر شود وجود دارد . بنابراین به داوطلبان توصیه می شود برای اطلاع به موقع از زمان اعلام نتایج ارشد دانشگاه آزاد 99 عضو کانال تلگرامی و یا اینستاگرامی کارشناسی ارشد هیوا شوند .

 

به گفته رئیس سازمان سنجش کشور ، با توجه به تعویق برگزاری کنکور کارشناسی ارشد 99 ، نتایج نهایی آزمون ارشد احتمالا تا 5 آبان ماه اعلام می شود .

 

بیشتر بخوانید: اعلام نتایج نهایی ارشد دانشگاه آزاد 99

 

 

نحوه مشاهده اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد ۹۹

پس از مشخص شدن زمان اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد 99 ابتدا به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه کرده و سپس از بخش کارشناسی ارشد گزینه " سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ۹۹ " را انتخاب کنید تا اسامی پذیرفته شدگان ارشد را مشاهده نمایند .

 


در صفحه بعد روی گزینه ورود به سیستم کلیک کرده و وارد بخش درج اطلاعات ثبت نامی خواهند شد . 

 


اطلاعات ثبت نامی خود را وارد کرده تا به  صفحه میز کار خود وارد شوید .

 

 

بر روی گزینه نتایج نهایی کارشناسی ارشد کلیک کرده تا جواب پذیرش خود را مشاهده نمایید .

 

 

راهنمای تصویری فوق مربوط به اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد سال گذشته بوده و در موعد مقرر بروزرسانی می شود .

بیشتر بخوانید: اسامی پذیرفته شدگان کنکور ارشد

 

 

 

 

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد ۹۹

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد نیز توسط سازمان سنجش اعلام شده و سپس در همان سامانه به آدرس sanjesh.org منتشر می شود . داوطلبان می توانند پس از وارد کردن اطلاعات ثبت نامی ، کارنامه اولیه کنکور کارشناسی ارشد را مشاهده نمایند .

از این مرحله به بعد مسیر دانشگاه آزاد و سراسری جدا شده و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۹۹ به سایت سازمان سنجش و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 99 به سایت دانشگاه آزاد مراجعه می کنند .

پس از برگزاری کنکور کارشناسی ارشد جواب اولیه آزمون ارشد 99 در قالب کارنامه منتشر شده و وضعیت علمی کلیه داوطلبان دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد را مشخص می کند . امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعویق برگزاری آزمون در 16 ، 17 و 18 مرداد پیش بینی ما برای زمان اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد ۹۹  هفته دوم شهریور ماه می باشد .

 

 نتایج اولیه کارشناسی ارشد 99 اعلام شد .

برای مشاهده نتایج کلیک نمایید .

 

داوطلبان می توانند با عضویت در کانال تلگرامی و یا صفحه اینستاگرامی کارشناسی ارشد هیوا از زمان اعلام نتایج کارشناسی ارشد 99 آگاه شوند .

بیشتر بخوانید: اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد 99

 

 

 

مشاوره زمان اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد ۹۹

 

اطلاع به موقع از فرآیند های کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ باعث خواهد شد داوطلبان از مراحل بعدی جا نمانده و مسیر آزمون را بدون دغدغه و نگرانی طی کنند . از این رو سازمان سنجش جدول زمان بندی کنکور کارشناسی ارشد را در دفترچه ثبت نام این آزمون منتشر کرده و بر روی سایت خود قرار می دهد تا متقاضیان بر اساس تاریخ های اعلام شده به برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد بپردازند .

مندرجات این جدول شامل زمان ثبت نام ، برگزاری آزمون ، دریافت کارت ورود به جلسه ، انتخاب رشته و اعلام نتیجه اولیه و نهایی می باشد . انتخاب رشته صحیح نیز نقش بسزایی در کسب رتبه قبولی دارد که به متقاضیان توصیه می کنیم بدین منظور از نرم افزار انتخاب رشته کارشناسی ارشد استفاده نمایند . 

همچنین داوطلبانی که در این آزمون موفق به پذیرش در هیچ یک از کد رشته ها نشده اند می توانند در تکمیل ظرفیت ارشد 99 شرکت کرده و شانس دوباره ای را به خودشان بدهند . بدین منظور پیگیر اخبار بوده تا از این فرآیند جا نمانده و به ثبت کد رشته ها بپردازند .


کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا نیز تا زمان اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد 99 همراه داوطلبان بوده و تجربیات خود را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا در اختیار آن ها قرار می دهند  .

در ادامه بخوانید: نرم افزار انتخاب رشته کارشناسی ارشد



سوالات متداول

 

1- ✔️ آیا داوطلبان کارشناسی ارشد سراسری و دانشگاه آزاد نتایج اولیه خود را همزمان دریافت می کنند ؟

✔️ بله ، همانطور که در متن مقاله در زمان اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد 99 فقط یک کارنامه برای کلیه داوطلبان منتشر می شود . 



2- ✔️ آیا در زمان اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد 99 کارنامه ای برای داوطلبان منتشر می شود ؟

✔️ در زمان اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد تنها وضعیت قبولی یا مردودی داوطلبان مشخص شده و کارنامه نهایی چند روز پس از آن منتشر خواهد شد که لینک آن در مقاله قرار خواهد گرفت . 



3- ✔️ داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 حداکثر چند انتخاب خواهند داشت ؟

✔️ با توجه به توضیحات مقاله این داوطلبان حداکثر می توانند 100 کد رشته محل را انتخاب کنند . 

منبع : زمان اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد 99

اعلام نتایج آزمون دکتری 99

۲,۱۷۴ بازديد

نتایج آزمون دکتری ۹۹ در سه مرحله برای داوطلبان توسط سازمان سنجش اعلام می شود که شامل 3 مرحله اعلام نتایج اولیه ، اعلام نتایج انتخاب رشته یا دعوت به مصاحبه و اعلام نتایج مصاحبه یا نتایج نهایی می باشد و تمام این نتایج برای داوطلبان دکتری دانشگاه های سراسری از طریق سایت sanjesh.org اعلام خواهد شد .

 

با توجه به اینکه از سال 96 به بعد آزمون دکتری دانشگاه آزاد با سراسری ادغام شده ، جز مراحل اعلام نتایج اولیه و نهایی دکتری ، مابقی مراحل این دو دانشگاه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 99 ، مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد و اعلام نتایج ) مجزا از یکدیگر برگزار خواهد شد . 

فرآیند 10 ماهه آزمون دکتری 99 از آذر ماه سال جاری آغاز شده و تا شهریور سال بعد نیز ادامه خواهد داشت که بر خلاف کنکور های مقاطع قبلی ( کارشناسی و کارشناسی ارشد ) علاوه بر آزمون کتبی ، مرحله مصاحبه علمی را نیز دارا می باشد . در نتیجه سازمان سنجش برای تمامی داوطلبان شرکت کننده در مرحله ثبت نام آزمون دکتری 99 و حاضر در جلسه آن ، کارنامه ای حاوی وضعیت علمی منتشر می کند .

در واقع برای داوطلبان دکتری دانشگاه های سراسری ، 3 اعلام نتایج اولیه ، انتخاب رشته و نهایی وجود دارد که هر کدام مختص مراحل مختلف این آزمون هستند . در ادامه این مقاله به بررسی اعلام نتایج اولیه ، انتخاب رشته ( دعوت به مصاحبه ) و نهایی آزمون دکتری سراسری ۹۹ می پردازیم .

 

اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری 99

داوطلبانی که در مصاحبه دکتری 99 یک یا چند دانشگاه سراسری شرکت کردند می بایست در نیمه اول شهریور ماه به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org رفته و با وارد کردن شماره داوطلبی ، شماره پرونده و شماره شناسنامه نتیجه این مرحله از آزمون را مشاهده نمایند . داوطلبان پس از دیدن نتایج نهایی دکتری ۹۹ مطلع می شوند که در دانشگاهی پذیرفته شده اند یا خیر .

در صورت قبولی ، داوطلب باید به سایت دانشگاه مراجعه کرده و با توجه به اطلاعیه ی منتشر شده برای پذیرفته شدگان نهایی ، مدارک لازم برای ثبت نام را آماده کرده و به دانشگاه محل قبولی ببرد و ثبت نام خود را انجام دهد . همچنین می توانید برای اطلاع از زمان اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری 99 عضو کانال تلگرام دکتری هیوا و صفحه اینستاگرام دکتری هیوا شوید .

نکته بسیار مهم این است که نتایج دکتری دانشگاه آزاد 99 ( به غیر از نتایج اولیه ) به صورت مجزا و از طریق سایت azmoon.org اعلام خواهد شد . در صورتی که در هر مرحله ای از آزمون دکتری 99 ، دچار سوال یا ابهامی شدید ، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا از طریق خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی در ارتباط باشید تا در اسرع وقت جواب مناسبی به سوالات و ابهامات شما داده شود .

بیشتر بخوانید: راهنمای تصویری اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری 99

 

 

اعلام نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری 99

آن دسته از داوطلبانی که در انتخاب رشته دکتری 99 شرکت کردند احتمالا باید همانند سال گذشته اوایل خرداد ماه به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه کرده و به وسیله یکی از روش های جستجو یعنی جستجو بر اساس مشخصات فردی و یا جستجو بر اساس شماره پرونده و شماره شناسنامه نتیجه این مرحله از آزمون را مشاهده کنند . داوطلبان بعد از دیدن نتایج انتخاب رشته دکتری 99 مطلع می شوند که به دانشگاهی جهت شرکت در مصاحبه دکتری دعوت شدند یا خیر .

 


نتایج انتخاب رشته دکتری سراسری 99 منتشر شد .

برای ورود به صفحه اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری 99 کلیک کنید .

 

اگر داوطلبی حدنصاب دعوت به مصاحبه یک یا چند دانشگاه را کسب کرده باشد ، باید برای شرکت در مصاحبه آماده شود و هزینه مصاحبه دکتری را برای هر دانشگاه به صورت جداگانه پرداخت نماید . همچنین می توانید برای اطلاع از زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری 99 عضو کانال تلگرام دکتری هیوا و صفحه اینستاگرام دکتری هیوا شوید .

بیشتر بخوانید: راهنمای تصویری اعلام نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری 99

 

 

 

 

اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری 99

پس از ادغام آزمون دکتری سراسری و دانشگاه آزاد ، سازمان سنجش وظیفه برگزاری کنکوری یکپارچه را بر عهده گرفته است و پس از اتمام آن برای تمام داوطلبان حاضر در جلسه ، کارنامه ای تحت عنوان کارنامه اولیه دکتری ۹۹ منتشر می کند . همزمان با اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری 99 داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت سنجش از طریق آدرس sanjesh.org نتیجه خود را مشاهده نمایند . سال گذشته نتایج اولیه دکتری 27 فروردین اعلام شد که پیش بینی می شود امسال نیز اواخر فروردین ماه نتیجه اولیه دکترا 99 روی سایت سنجش قرار گیرد . همچنین می توانید برای اطلاع از زمان دریافت کارنامه اولیه آزمون دکتری 99 عضو کانال تلگرام دکتری هیوا و صفحه اینستاگرام دکتری هیوا شوید .

نتایج اولیه آزمون دکتری 99 اعلام شد .

لینک ورود به صفحه اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری 99

 

بیشتر بخوانید: راهنمای تصویری اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری 99

 

 

 

 



سوالات متداول

 

1- ✔️ آیا نتایج اولیه آزمون دکتری 99 دانشگاه های سراسری و آزاد به صورت مشترک اعلام می شود ؟

✔️ بله . نتایج اولیه کنکور دکتری سراسری و دانشگاه ازاد 99 به صورت یکارچه اعلام خواهد شد . جزئیات این اعلام نتایج در متن مقاله بررسی شده است .



2- ✔️ سایت انتخاب رشته دکتری دانشگاه ازاد 99 با سراسری یکی می باشد ؟

✔️ خیر . داوطلبان تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه آزاد باید فرم انتخاب رشته دکترا این دانشگاه را از طریق سایت مرکز سنجش و پذیرش تکمیل کنند . جزئیات مربوطه در متن مقاله ذکر شده است .



3- ✔️ آیا برای شرکت در مصاحبه دکتری دانشگاه های سراسری 99 باید هزینه پرداخت کرد ؟

✔️ بله شرکت در مصاحبه دکتری دانشگاه های سراسری در سال 99 ملزم به پرداخت هزینه است .

منبع : اعلام نتایج آزمون دکتری 99

اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری 99

۲,۱۷۹ بازديد

سازمان سنجش نتایج نهایی کنکور دکترا 99 را از طریق سایت خود به نشانی sanjesh.org برای تمامی متقاضیان دانشگاه های سراسری اعلام می کند . هر داوطلب جهت مشاهده نتیجه نهایی آزمون دکتری سراسری ۹۹ باید به سایت مذکور مراجعه نمونده و پس از وارد کردن اطلاعات مورد نیاز ، از وضعیت قبولی خود مطلع شود .

 

در سال گذشته سازمان سنجش وظیفه اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری سراسری و اعلام نتایج نهایی دکتری دانشگاه آزاد را به صورت مشترک بر عهده گرفت که ممکن است امسال این سازمان تنها نتایج دکترا دانشگاه های سراسری را اعلام نماید .

آزمون دکتری 99 در 7 گروه آزمایشی علوم انسانی ، علوم پایه ، فنی و مهندسی ، زبان ، هنر ، دامپزشکی و کشاورزی برگزار شده و تمامی داوطلبانی که در مراحل انتخاب رشته دکتری 99 و مصاحبه شرکت کرده اند اکنون منتظر مرحله آخر یعنی اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری هستند . 

نتایج نهایی دکتری 99 برای تمامی داوطلبان از طریق سایت sanjesh.org اعلام شده و حدودا 2 تا 4 روز بعد کارنامه نهایی آزمون دکتری داوطلبان دانشگاه های سراسری روی وب سایت مذکور منتشر خواهد شد . در ادامه جهت اطلاع رسانی به داوطلبان زمان ، نحوه مشاهده و مراحل بعد از اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری ۹۹ بررسی می شود .

 

 

زمان اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری 99

کلیه داوطلبانی که در جلسات مصاحبه دکتری 99 مطابق جداول زمانبندی منتشر شده از سوی سازمان سنجش و دانشگاه های سراسری حاضر شدند و آن دسته از افرادی که در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 99 شرکت کردند ، می بایست اخبار و اطلاعیه های مختلف در خصوص زمان اعلام نتایج نهایی دکتری 99 را دنبال نمایند تا در صورت پذیرفته شدند در یکی از کدرشته محل های انتخابی خود ، ثبت نام را در اسرع وقت انجام دهند .

 به محض مشخص شدن زمان اعلام نتایج نهایی دکتری سراسری 99 این مقاله به روز رسانی خواهد شد . برای اطلاع از زمان دقیق اعلام نتایج نهایی دکتری ۹۹ عضو کانال تلگرام دکتری تخصصی هیوا و صفحه اینستاگرام دکتری هیوا شوید .

 

 

نحوه مشاهده نتایج نهایی آزمون دکتری 99

برای مشاهده نتایج نهایی آزمون دکتری 99 کافیست در موعد مقرر به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه کرده و با استفاده از اطلاعات ثبت نامی نتیجه نهایی خود را مشاهده نمایید . در ادامه راهنمای تصویری مشاهده جواب نهایی آزمون دکتری سراسری ۹۹ را قرار داده ایم :

 

1. ورود به سایت سازمان سنجش و انتخاب لینک " دکتری تخصصی "

 

 

*****************************************************************************

 

2. انتخاب لینک " نتایج نهایی آزمون دوره دکتری سال 1399 "

 

 

*****************************************************************************

 

3. مشاهده نتیجه نهایی با استفاده از سه روش موجود

 

 

*****************************************************************************

 

روش اول ( جستجو بر اساس شماره داوطلبی و شماره شناسنامه )

********************************

روش دوم ( جستجو بر اساس شماره پرونده و شماره شناسنامه )

********************************

روش سوم ( جستجو بر اساس شماره پرونده و شماره داوطلبی )

 

نکته مهم :

آن دسته از داوطلبانی که اطلاعات خواسته شده در دسترسشان نیست ، می توانند از طریق سامانه پاسخگویی سایت سازمان سنجش ، اطلاعات لازم را دریافت نمایند .

 

 

 

 

 

مشاوره اعلام نتایج نهایی دکتری 99

پس از اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری توسط سازمان سنجش ، دانشگاه های پذیرنده دانشجو در این مقطع اطلاعیه ای شامل زمان ، نحوه و مدارک ثبت نام را در سایت رسمی خود منتشر می کنند . برخی از دانشگاه ها که دارای دوره های شهریه پرداز هستند نیز جدول شهریه دکتری را در اطلاعیه اعلام و مبلغی که هر پذیرفته شده در حین ثبت نام باید بپردازد را مشخص می کنند .

نحوه ثبت نام پذیرفته شدگان در دانشگاه ها مختلف است یعنی برخی دانشگاه ها قبل از ثبت نام حضوری یک مرحله ثبت نام اینترنتی از طریق سایت نیز دارند و عدم ثبت نام اینترنتی در زمان مقرر شده به منزله انصراف داوطلب از تحصیل در آن دانشگاه بوده ، در نتیجه مطالعه دقیق اطلاعیه منتشر شده از سوی دانشگاه ها از اهمیت بالایی برخوردار است .

اگر در این مرحله از آزمون اسم خود را در لیست قبول شدگان نهایی آزمون دکتری 99 نمی بینید یا از رشته محل قبول شده رضایت ندارید ، باید بدانید که آخر راه نیست و می توانید با برنامه ریزی دکتری برای سال 1400 خود را برای شرکت در کنکور دکتری سال بعد آماده کنید . در صورت داشتن هر گونه اعتراض به نتایج نهایی آزمون دکتری سراسری 99 می توانید از طریق ثبت درخواست در سامانه پاسخگویی سازمان سنجش ، شانس خود را برای قبولی یا تغییر در رشته محلی دیگر امتحان کنید . برای مشاهده راهنمای تصویری نحوه ثبت درخواست در سایت سازمان سنجش کلیک کنید .

لازم به ذکر است که پذیرفته شدگان دوره روزانه دکتری 99 در صورت ثبت نام و انصراف و حتی در صورت عدم ثبت نام در دانشگاه محل قبولی خود ، از ثبت نام آزمون دکتری 1400 محرومند .

برخی داوطلبان که در هیچ یک از رشته محل های انتخابی و یا دانشگاه مورد علاقه خود پذیرفته نشده اند به امید برگزاری مرحله تکمیل ظرفیت آزمون دکتری هستند که با توجه به روند چند سال اخیر امکان نمی رود دانشگاه ها ظرفیتی برای پذیرش دانشجوی دکتری در این مرحله داشته باشند . در صورت برگزاری تکمیل ظرفیت دکتری 99 ، به اطلاع داوطلبان خواهد رسید .

مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا می توانند از طریق خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی شما را در انجام تمامی مراحل آزمون دکتری یاری دهند .

 

 

 




سوالات متداول

 

1- آیا پس از اعلام نتایج دعوت به مصاحبه دکتری 99 امکان اعتراض به جواب برای داوطلبان وجود دارد ؟

بله داوطلبان معترض به نتایج می توانند اعتراض خود را در سایت سنجش ثبت نمایند . در متن مقاله توضیحاتی پیرامون این موضوع ارائه شده است .



2- شرایط محرومیت از ثبت نام آزمون دکتری 1400 چیست ؟

برخی از پذیرفته شدگان آزمون دکتری 99 از شرکت در ازمون دکتری  سال بعد محرومند . در متن مقاله توضیحاتی پیرامون این موضوع بیان شده است .



3- آیا در زمان اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری 99 کارنامه ای برای داوطلبان منتشر خواهد شد ؟

خیر . حدودا چند روز بعد کارنامه نهایی دکتری بر روی سایت سنجش قرار خواهد گرفت .

منبع : اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری 99

زمان برگزاری دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۰

۲,۱۷۱ بازديد

متقاضیان شرکت در آزمون دکتری وزارت بهداشت 1400 با مطالعه منابع مناسب رشته امتحانی آمادگی لازم را برای حضور در جلسه کنکور کسب می کنند داوطلبان می توانند تا زمان برگزاری آزمون دکترا علوم پزشکی ۱۴۰۰ با برنامه ریزی دقیق و حساب شده این بازه زمانی را مدیریت کرده و خود را به کسب تراز قابل قبول نزدیک نمایند .

بر

مرکز سنجش پزشکی به عنوان مجری برگزاری فرآیند ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت مقدمات لازم برای ایجاد رقابت بین متقاضیان دانشگاه های سراسری و آزاد را در رشته های علوم پزشکی فراهم می کند . کلیه داوطلبان واجد شرایط ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۰ پس از مراجعه به سایت مرکز سنجش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir و تکمیل فرم ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1400 تا تاریخ برگزاری آزمون دکتری علوم پزشکی 1400 فرصت خواهند داشت به مطالعه منابع رشته امتحانی خود پرداخته و آمادگی لازم را برای حضور در جلسه آزمون کسب نمایند .

مراقبین حاضر در جلسه آزمون ، کارت ورود به جلسه را با اطلاعات مندرج در کارت شناسایی مطابقت داده و در صورت مغایرت هر یک از قسمت ها از ورود داوطلبان به جلسه کنکور ممانعت به عمل می آورند .

 

زمان برگزاری آزمون دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۰

متقاضیان می توانند با دانلود دفترچه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1400 از منابع مربوط به رشته امتحانی خود مطلع شده و در فاصله زمان ثبت نام تا زمان برگزاری این آزمون به مطالعه و تست زنی بپردازند . لازم است داوطلبان همانند سال های پیش چند روز قبل از تاریخ کنکور نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری وزارت بهداشت اقدام نموده و در روز آزمون علاوه بر کارت آزمون دکتری علوم پزشکی 99 ، کارت شناسایی معتبر مانند شناسنامه عکس دار و یا کارت ملی را همراه داشته باشند .


بر اساس برنامه زمان بندی اعلام‌ شده از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور زمان برگزاری آزمون دکتری وزارت بهداشت 1400در روزهای 27 و 28 خرداد سال آینده خواهد بود .

 

حتما بخوانید: دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری وزارت بهداشت 1400

 

 

مرحله بعد از برگزاری آزمون دکتری وزارت بهداشت 1400

مرکز سنجش پزشکی پس از برگزاری آزمون دکتری وزارت بهداشت 1400 به پاسخنامه داوطلبان را جمع آوری و بررسی کرده و نتایج این آزمون را در زمان مشخصی منتشر می کند . داوطلبانی که در آزمون دکتری وزارت بهداشت شرکت کرده و با یک دیگر به رقابت پرداخته اند می بایست در زمان مقرر شده به سایت sanjeshp.ir مراجعه کرده و کارنامه اولیه خود را دریافت نمایند .

 

 

 

 

 مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا در مرحله ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1400 تا اعلام نتایج نهایی کنکور دکترا علوم پزشکی ۱۴۰۰ پاسخگوی سوالات شما خواهند بود . شما می توانید از طریق خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا با کارشناسان این مرکز در ارتباط باشید .

در ادامه بخوانید: اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری وزارت بهداشت

 

 




سوالات متداول

 

1- آیا صحت داشتن اطلاعات مندرج در کارت ورود به جلسه آزمون دکتری وزرات بهداشت الزامی است ؟

بله اطلاعات مندرج در کارت ورود به جلسه کنکور دکترا علوم پزشکی باید صحیح بوده و با اطلاعات داوطلب مغایرت نداشته باشد که در متن مقاله توضیحاتی پیرامون صحت اطلاعات داده شده است .



2- داوطلبان از چه طریقی می توانند با منابع آزمون دکتری وزارت بهداشت رشته امتحانی مورد نظر خود آشنا شوند ؟

منابع آزمون دکتری علوم پزشکی قبل از زمان برگزاری این کنکور از طریق دفترچه ثبت نام به اطلاع داوطلبان خواهد رسید که برای دانلود آن می توانید به متن مقاله مراجعه کنید . 



3- آیا ثبت نام دکتری وزارت بهداشت برای داوطلبان تحصیل در دانشگاه آزاد به صورت مجزا از دانشگاه های سراسری است ؟

خیر . مرکز سنجش پزشکی تنها یک مرحله ثبت نام برای متقاضیان دکتری علوم پزشکی دانشگاه های سراسری و آزاد برگزار می کند که جزئیات آن در مقاله ذکر شده است .

منبع : زمان برگزاری دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۰

سوالات المپیاد ادبی

۲,۱۷۲ بازديد

دانش آموزانی که قصد دارند خود را برای المپیاد ادبی 99 - 1400 آماده سازند می توانند با دریافت نمونه سوالات المپیاد ادبی سال های گذشته با نوع پرسش ها و میزان سختی آن ها آشنا شوند . در این صورت می توانند با در دست داشتن الگوی مناسبی از سوالات ، آگاهانه تر عمل کرده و شانس موفقیت بیشتری داشته باشند .

المپیاد ادبی ۹۹ - ۱۴۰۰ ، نوعی آزمون است که هر ساله و طی سه مرحله برای دانش آموزان پایه دهم و یازدهم برگزار شده و ثبت نام آن نیز به صورت اینترنتی و در اوایل آبان ماه انجام می گیرد . با وجود این که آزمون المپیاد ادبی 99 - 1400 برای دو پایه مختلف انجام می گیرد اما سوالات برای هر دو پایه به صورت یکسان طراحی می شود .

منابع این سوالات کتب درسی ادبی متوسطه دوم بوده و تسلط بر این کتاب ها شانس موفقیت دانش آموزان را در آزمون المپیاد ادبی ۹۹ - ۱۴۰۰ افزایش می دهد . اما تنها تسلط بر کتاب های درسی کافی نبوده و داوطلبان باید با سوالات المپیاد ادبی سال های گذشته و نوع آن ها آشنا شده و مباحث عمده این سوالات را یاد بگیرند .

در ادامه مقاله به شرح مختصری از مراحل المپیاد ادبی 99 - 1400 و مباحث آن پرداخته و نمونه سوالات و کلید آن را برای دانلود داوطلبان آزمون المپیاد ادبی ۹۹ - ۱۴۰۰ ارائه می نماییم .

 

دفترچه سوالات و پاسخنامه مرحله اول المپیاد ادبی 99 - 1400

مباحث کلی در نظر گرفته شده در طرح سوالات آزمون المپیاد ادبی به 6 دسته کلی زیر تقسیم می شود :

 زبان عربی

  شعر

 نثر

 شعر معاصر

 داستان معاصر

 نمایش نامه

 

المپیاد ادبی 99 - 1400 در سه مرحله برای داوطلبان این آزمون برگزار می شود که انتظار می رود که مرحله اول آزمون المپیاد ادبی ۹۹ - ۱۴۰۰ همچون روال سال های گذشته در اواخر بهمن ماه برگزار شود .

مدت زمان در نظر گرفته شده برای مرحله اول المپیاد ادبی 99 - 1400 حدودا بین 3 تا 4 ساعت بوده و حدود ۳۰ سوال چند گزینه ای در این مرحله برای داوطلبان در نظر گرفته می شود . همچنین نتایج مرحله اول آزمون المپیاد ادبی به طور معمول در اواخر اسفند و یا اوایل فروردین ماه اعلام می گردد .

در این بخش برای آماده سازی بهتر داوطلبان شرکت در المپیاد ادبی ۹۹ - ۱۴۰۰ و آشنایی بهتر این دانش آموزان با نوع و الگوی سوالات ، تعدادی از نمونه سوالات مرحله اول آزمون المپیاد ادبی سال های قبل را در جدول زیر قرار داده ایم . لازم به ذکر است که تمامی سوالات ارائه شده در این قسمت دارای پاسخ نامه و کلید سوالات بود و به صورت کاملا رایگان قابل دریافت هستند .

 

 نمونه سوالات مرحله اول المپیاد ادبی همراه با جواب 

 

نمونه سوالات مرحله اول المپیاد ادبی 95 - 99

سوالات مرحله اول المپیاد ادبی 98 - 99

کلید سوالات المپیاد ادبی 98 - 99

سوالات مرحله اول المپیاد ادبی 97 - 98

کلید سوالات المپیاد ادبی 97 - 98

سوالات مرحله اول المپیاد ادبی 96 - 97

کلید سوالات المپیاد ادبی 96 - 97

سوالات مرحله اول المپیاد ادبی 95 - 96

کلید سوالات المپیاد ادبی 95 - 96

 

تمامی سوالات قرار داده شده در جداول بالا  دارای پاسخ نامه بوده و دریافت آن ها نیز به صورت رایگان و با حجم کم ، امکان پذیر می باشد . لازم به ذکر است به محض انتشار دفترچه سوالات مرحله اول  المپیاد ادبی دانش آموزی 99 - 1400 ، لینک دانلود آن در جدول بالا قرار خواهد گرفت .

 

 

حتما بخوانید: منابع آزمون المیپاد علمی دانش آموزی

 

 

دفترچه سوالات و پاسخنامه مرحله دوم المپیاد ادبی 99 - 1400

پذیرفته شدگان در مرحله اول آزمون المپیاد ادبی 99 -1400 به مرحله دوم این آزمون راه پیدا می کنند . منابع سوالات طرح شده برای این مرحله از المپیاد ادبی ۹۹ - ۱۴۰۰ نیز همانند مرحله اول از کتب ادبی متوسطه دوم می باشد . طبیعتا سوالات این مرحله به مراتب دشوارتر از مرحله قبل در نظر گرفته می شود .

 

 مرحله دوم المپیاد ادبی 99 - 1400 معمولا در اواخر فروردین ماه و اوایل اردیبهشت ماه و طی دو روز برگزار می گردد . تعداد سوالات در نظر گرفته شده برای این مرحله سه سوال بوده ومدت زمان تعیین شده برای مرحله دوم آزمون المپیاد ادبی ۹۹ - ۱۴۰۰ ، ۴ ساعت و نیم است .

 

در این قسمت سوالات و پاسخ نامه های مربوط به سال های گذشته آزمون المپیاد ادبی به صورت رایگان در اختیار داوطلبان این آزمون قرار گرفته است . همچنین دانش آموزانی که حتی موفق به قبولی در مرحله اول نشده اند نیز می توانند با دریافت این سوالات و آشنایی با آن ها خود را برای آزمون المپیاد ادبی سال آینده آماده سازند .

 

 نمونه سوالات مرحله دوم المپیاد ادبی همراه با جواب 

 

نمونه سوالات مرحله دوم المپیاد ادبی 95 - 99

سوالات مرحله دوم المپیاد ادبی 98 - 99

کلید سوالات مرحله دوم المپیاد ادبی 98 - 99

سوالات مرحله دوم المپیاد ادبی 97 - 98

کلید سوالات مرحله دوم المپیاد ادبی 97 - 98

سوالات مرحله دوم المپیاد ادبی 96 - 97

کلید سوالات مرحله دوم المپیاد ادبی 96 - 97

سوالات مرحله دوم المپیاد ادبی 95 - 96

کلید سوالات مرحله دوم المپیاد ادبی 95 - 96

 

به محض انتشار دفترچه سوالات مرحله دوم المپیاد ادبی دانش آموزی 99 - 1400 ، لینک دانلود آن در جدول بالا قرار خواهد گرفت .

 

 

بیشتر بخوانید: ثبت نام المپیاد دانش آموزی

 

 

 

 

 

مرحله سوم المپیاد ادبی 99 - 1400

مرحله سوم المپیاد ادبی 99 - 1400 در قالبی آموزشی و با عنوان اردوی تابستانی انجام می پذیرد که در این مرحله طی دو ماه کلاس ها و آزمون های منظمی برای قبولی های مرحله دوم المپیاد ادبی 99 - 1400 برگزار می شود .

 

در پایان این مرحله به 52 نفر از شرکت کنندگان که در واقع پذیرفته شدگان المپیاد ادبی ۹۹ - ۱۴۰۰ هستند مدال های طلا ، نقره و برنز تعلق گرفته و شرایطی تقریبا ویژه ای نیز برای ادامه تحصیل آن ها در نظر گرفته می شود .

 

توصیه می کنیم برای آماده سازی بهتر خود برای آزمون المپیاد ادبی ۹۹ - ۱۴۰۰ تمامی سوالات مربوط به سال های گذشته المپیاد ادبی را دریافت کرده و مطالعه نمایید تا با این کار شانس خود را برای قبولی در آزمون ادبی ۹۹ - ۱۴۰۰ تا حد زیادی افزایش دهید .

 

 

در ادامه بخوانید: زمان ثبت نام المپیاد دانش آموزی

 

 

 

 

  دانش آموزان می توانند جهت اطلاع از اخبار و اطلاعات مربوط به المپیاد های علمی دانش آموزی ، عضو کانال تلگرام مدارس و مدارس تیزهوشان هیوا شده و یا صفحه اینستاگرام مدارس هیوا را دنبال کنند . همچنین می توانید در صورت نیاز به مشاوره تحصیلی درباره نحوه ثبت نام المپیاد ادبی 99 - 1400 ، با کارشناسان ما در مرکز مشاوره تحصیلی هیوا تماس بگیرید .

 



سوالات متداول

 

1- ✔️ آیا المپیاد دانش آموزی ادبی هر ساله برگزار می شود ؟

✔️ بله ، طبق مطالب گفته شده در مقاله بالا المپیاد علمی دانش آموزی ادبی هر ساله و با فاصله زمانی مشخص برگزار می گردد .



2- ✔️ آزمون المپیاد ادبی ۹۹ - ۱۴۰۰ در چند مرحله بر گزار می شود ؟

✔️ باتوجه به مطالب ذکر شده در این مقاله المپیاد ادبی ۹۹ - ۱۴۰۰ دارای سه مرحله کلی بوده که مرحله آخر تحت عنوان اردوی تابستانی و به صورت تقریبا آموزشی برگزار می شود .



3- ✔️ منابع سوالات آزمون المپیاد دانش آموزی ادبی 99 - 1400 چیست ؟

✔️ با توجه به موارد گفته شده در مقاله بالا ، منابع آزمون المپیاد ادبی 99 - 1400 کتب درسی فارسی می باشند .

منبع : سوالات المپیاد ادبی

سوالات المپیاد کامپیوتر

۲,۱۸۰ بازديد

دانش آموزانی که قصد دارند خود را برای المپیاد کامپیوتر 99 - 1400 آماده سازند می توانند با دریافت نمونه سوالات المپیاد کامپیوتر سال های گذشته با نوع پرسش ها و میزان سختی آن ها آشنا شوند . در این صورت می توانند با در دست داشتن الگوی مناسبی از سوالات ، آگاهانه تر عمل کرده و شانس موفقیت بیشتری داشته باشند .

المپیاد کامپیوتر ۹۹ - ۱۴۰۰ ، نوعی آزمون است که هر ساله و طی سه مرحله برای دانش آموزان پایه دهم و یازدهم برگزار شده و ثبت نام آن نیز به صورت اینترنتی و در اوایل آبان ماه انجام می گیرد . با وجود این که آزمون المپیاد کامپیوتر 99 - 1400 برای دو پایه مختلف انجام می گیرد اما سوالات برای هر دو پایه به صورت یکسان طراحی می شود .

منابع این سوالات کتب درسی کامپیوتر  متوسطه دوم بوده و تسلط بر این کتاب ها شانس موفقیت دانش آموزان را در آزمون المپیاد کامپیوتر ۹۹ - ۱۴۰۰ افزایش می دهد . اما تنها تسلط بر کتاب های درسی کافی نبوده و داوطلبان باید با سوالات المپیاد کامپیوتر سال های گذشته و نوع آن ها آشنا شده و مباحث عمده این سوالات را یاد بگیرند .

در ادامه مقاله به شرح مختصری از مراحل المپیاد کامپیوتر 99 - 1400 و مباحث آن پرداخته و نمونه سوالات و کلید آن را برای دانلود داوطلبان آزمون المپیاد کامپیوتر ۹۹ - ۱۴۰۰ ارائه می نماییم .

 

دفترچه سوالات و پاسخنامه مرحله اول المپیاد کامپیوتر 99 - 1400

مباحث کلی در نظر گرفته شده در طرح سوالات آزمون المپیاد کامپیوتر به 4 دسته کلی زیر تقسیم می شود :

 گراف

  الگوریتم

 برنامه سازی(نویسی)

 مباحث‌ویژه

 

المپیاد کامپیوتر 99 - 1400 در سه مرحله برای داوطلبان این آزمون برگزار می شود که انتظار می رود که مرحله اول آزمون المپیاد کامپیوتر ۹۹ - ۱۴۰۰ همچون روال سال های گذشته در اواخر بهمن ماه برگزار شود .

مدت زمان در نظر گرفته شده برای مرحله اول المپیاد کامپیوتر 99 - 1400 حدودا بین 3 تا 4 ساعت بوده و حدود ۳۰ سوال چند گزینه ای در این مرحله برای داوطلبان در نظر گرفته می شود . همچنین نتایج مرحله اول آزمون المپیاد کامپیوتر به طور معمول در اواخر اسفند و یا اوایل فروردین ماه اعلام می گردد .

در این بخش برای آماده سازی بهتر داوطلبان شرکت در المپیاد کامپیوتر ۹۹ - ۱۴۰۰ و آشنایی بهتر این دانش آموزان با نوع و الگوی سوالات ، تعدادی از نمونه سوالات مرحله اول آزمون المپیاد کامپیوتر سال های قبل را در جدول زیر قرار داده ایم . لازم به ذکر است که تمامی سوالات ارائه شده در این قسمت دارای پاسخ نامه و کلید سوالات بود و به صورت کاملا رایگان قابل دریافت هستند .

 

 نمونه سوالات مرحله اول المپیاد کامپیوتر همراه با جواب 

 

نمونه سوالات مرحله اول المپیاد کامپیوتر 90 - 95

سوالات مرحله اول المپیاد کامپیوتر 98 - 99

کلید سوالات المپیاد کامپیوتر 98 - 99

سوالات مرحله اول المپیاد کامپیوتر 97 - 98

کلید سوالات المپیاد کامپیوتر 97 - 98

سوالات مرحله اول المپیاد کامپیوتر 95 - 96

کلید سوالات المپیاد کامپیوتر 95 - 96

 

تمامی سوالات قرار داده شده در جداول بالا  دارای پاسخ نامه بوده و دریافت آن ها نیز به صورت رایگان و با حجم کم ، امکان پذیر می باشد . لازم به ذکر است به محض انتشار دفترچه سوالات مرحله اول  المپیاد کامپیوتر دانش آموزی 99 - 1400 ، لینک دانلود آن در جدول بالا قرار خواهد گرفت .

 

 

حتما بخوانید: منابع آزمون المیپاد علمی دانش آموزی

 

 

دفترچه سوالات و پاسخنامه مرحله دوم المپیاد کامپیوتر 99 - 1400

پذیرفته شدگان در مرحله اول آزمون المپیاد کامپیوتر 99 -1400 به مرحله دوم این آزمون راه پیدا می کنند . منابع سوالات طرح شده برای این مرحله از المپیاد کامپیوتر ۹۹ - ۱۴۰۰ نیز همانند مرحله اول از کتب کامپیوتر متوسطه دوم می باشد . طبیعتا سوالات این مرحله به مراتب دشوارتر از مرحله قبل در نظر گرفته می شود .

 

 مرحله دوم المپیاد کامپیوتر 99 - 1400 معمولا در اواخر فروردین ماه و اوایل اردیبهشت ماه و طی دو روز برگزار می گردد . تعداد سوالات در نظر گرفته شده برای این مرحله سه سوال بوده ومدت زمان تعیین شده برای مرحله دوم آزمون المپیاد کامپیوتر ۹۹ - ۱۴۰۰ ، ۴ ساعت و نیم است .

 

در این قسمت سوالات و پاسخ نامه های مربوط به سال های گذشته آزمون المپیاد کامپیوتر به صورت رایگان در اختیار داوطلبان این آزمون قرار گرفته است . همچنین دانش آموزانی که حتی موفق به قبولی در مرحله اول نشده اند نیز می توانند با دریافت این سوالات و آشنایی با آن ها خود را برای آزمون المپیاد کامپیوتر سال آینده آماده سازند .

 

 نمونه سوالات مرحله دوم المپیاد کامپیوتر همراه با جواب 

 

نمونه سوالات مرحله دوم المپیاد کامپیوتر 90 - 96

سوالات مرحله دوم المپیاد کامپیوتر 98 - 99

کلید سوالات مرحله دوم المپیاد کامپیوتر 98 - 99

سوالات مرحله دوم المپیاد کامپیوتر 97 - 98

کلید سوالات مرحله دوم المپیاد کامپیوتر 97 - 98

سوالات مرحله دوم المپیاد کامپیوتر 96 - 97

کلید سوالات مرحله دوم المپیاد کامپیوتر 96 - 97

سوالات مرحله دوم المپیاد کامپیوتر 95 - 96

کلید سوالات مرحله دوم المپیاد کامپیوتر 95 - 96

 

به محض انتشار دفترچه سوالات مرحله دوم المپیاد کامپیوتر دانش آموزی 99 - 1400 ، لینک دانلود آن در جدول بالا قرار خواهد گرفت .

 

 

 

 

 

 

 

 

مرحله سوم المپیاد کامپیوتر 99 - 1400

مرحله سوم المپیاد کامپیوتر 99 - 1400 در قالبی آموزشی و با عنوان اردوی تابستانی انجام می پذیرد که در این مرحله طی دو ماه کلاس ها و آزمون های منظمی برای قبولی های مرحله دوم المپیاد کامپیوتر 99 - 1400 برگزار می شود .

 

در پایان این مرحله به 52 نفر از شرکت کنندگان که در واقع پذیرفته شدگان المپیاد کامپیوتر ۹۹ - ۱۴۰۰ هستند مدال های طلا ، نقره و برنز تعلق گرفته و شرایطی تقریبا ویژه ای نیز برای ادامه تحصیل آن ها در نظر گرفته می شود .

 

توصیه می کنیم برای آماده سازی بهتر خود برای آزمون المپیاد کامپیوتر ۹۹ - ۱۴۰۰ تمامی سوالات مربوط به سال های گذشته المپیاد کامپیوتر را دریافت کرده و مطالعه نمایید تا با این کار شانس خود را برای قبولی در آزمون کامپیوتر ۹۹ - ۱۴۰۰ تا حد زیادی افزایش دهید .

 

 

در ادامه بخوانید: زمان ثبت نام المپیاد دانش آموزی

 

 

 

 

 

  دانش آموزان می توانند جهت اطلاع از اخبار و اطلاعات مربوط به المپیاد های علمی دانش آموزی ، عضو کانال تلگرام مدارس و مدارس تیزهوشان هیوا شده و یا صفحه اینستاگرام مدارس هیوا را دنبال کنند . همچنین می توانید در صورت نیاز به مشاوره تحصیلی درباره نحوه ثبت نام المپیاد کامپیوتر 99 - 1400 ، با کارشناسان ما در مرکز مشاوره تحصیلی هیوا تماس بگیرید .

 



سوالات متداول

 

1- ✔️ آیا المپیاد دانش آموزی کامپیوتر هر ساله برگزار می شود ؟

✔️ با توجه به موارد گفته شده در مقاله بالا ، منابع آزمون المپیاد کامپیوتر 99 - 1400 کتب درسی ریاضی می باشند .



2- ✔️ آزمون المپیاد کامپیوتر ۹۹ - ۱۴۰۰ در چند مرحله بر گزار می شود ؟

✔️ باتوجه به مطالب ذکر شده در این مقاله المپیاد کامپیوتر ۹۹ - ۱۴۰۰ دارای سه مرحله کلی بوده که مرحله آخر تحت عنوان اردوی تابستانی و به صورت تقریبا آموزشی برگزار می شود .



3- ✔️ منابع سوالات آزمون المپیاد دانش آموزی کامپیوتر 99 - 1400 چیست ؟

✔️ با توجه به موارد گفته شده در مقاله بالا ، منابع آزمون المپیاد کامپیوتر 99 - 1400 کتب درسی مربوط به کامپیوتر و ریاضی می باشند .

منبع : سوالات المپیاد کامپیوتر

اعلام نتایج ارشد بدون کنکور پردیس خودگردان

۲,۱۷۹ بازديد

نتایج پذیرش کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی ۹۹ پردیس های خودگردان از طریق سامانه سازمان سنجش و احتمالا تا قبل از ورودی بهمن ماه اعلام خواهد شد . اما داوطلبانی که در کارشناسی ارشد با مصاحبه تخصصی پردیس خودگردان شرکت کرده بودند برای اطلاع از وضعیت قبولی خود می بایست به سایت دانشگاه محل پذیرش مراجعه نمایند .



سازمان سنجش نتایج پذیرفته شدگان کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی پردیس های خودگردان را همزمان با اعلام اسامی قبول شدگان ارشد بدون کنکور سایر دانشگاه ها بر روی سایت خود قرار می دهد . دانشگاه های تهران ، شریف و امیرکبیر هم که به صورت مجزا به گزینش داوطلبان پرداخته بودند ، اسامی پذیرفته شدگان را در سامانه پردیس دانشگاهی خود منتشر می کنند .

داوطلبان ارشد بدون کنکور در صورتی که در یکی از مراکز پردیس دانشگاهی پذیرفته شده اند می بایست در مهلت مقرر اطلاعات لازم از زمان ثبت نام را کسب کرده و به دانشگاه محل پذیرش خود مراجعه نمایند . برای آشنایی بیشتر با زمان و نحوه اعلام نتایج کارشناسی ارشد بدون کنکور پردیس های خودگردان ۹۹ به مطالعه ادامه مقاله بپردازید .

 

زمان اعلام نتایج ارشد بر اساس سوابق تحصیلی پردیس خودگردان ۹۹

 پس از بررسی کد رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور 99 پردیس های خودگردان توسط سازمان سنجش ، اسامی داوطلبانی که موفق به پذیرش کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی شده اند بر روی سامانه سازمان سنجش منتشر می شود .

احتمال اعلام نتایج کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی ۹۹ برای ورودی نیمسال اول دانشگاه ها کم بوده و پیش بینی می شود جواب پذیرش تا قبل از بهمن ماه منتشر شده تا داوطلبان پذیرفته شده فرصت لازم برای انجام مراحل ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور در دانشگاه ها را داشته باشند .

 

زمان و لینک اعلام نتایج کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی 99 پردیس های خودگردان به محض اعلام در اینجا قرار داده می شود .

 

داوطلبانی که به دنبال دریافت نتایج کارشناسی ارشد بدون کنکور 99 هستند می توانند به مقاله زیر مراجعه کرده و از جزئیات انتشار نتایج مطلع شوند . همچنین برای دریافت تمامی اخبار و اطلاعیه های مربوط به ارشد می توانید عضو کانال تلگرامی و یا اینستاگرامی کارشناسی ارشد هیوا شوید .

بیشتر بخوانید: اعلام نتایج کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی

 

 

نحوه اعلام نتایج ارشد بر اساس سوابق تحصیلی پردیس خودگردان ۹۹

اسامی پذیرفته شدگان بر اساس سوابق تحصیلی کارشناسی ارشد ۹۹ پردیس های خودگردان مانند سایر دانشگاه ها و مراکز عالی بر روی سامانه سازمان سنجش منتشر می شود . داوطلبان برای دریافت کارنامه پذیرش خود می بایست مراحل زیر را سپری نمایند :

 

مراجعه به سایت sanjesh.org

ورود به بخش کارشناسی ارشد

انتخاب گزینه اعلام نتایج کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی 99

وارد کردن اطلاعات درخواستی و مشاهده نتایج

 

راهنمای تصویری مراحل مشاهده نتایج کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی پردیس های خودگردان ۹۹ به محض انتشار در اینجا بروزرسانی می شود .

 

حتما بخوانید: مدارک لازم برای ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد

 

 

 

 

زمان و نحوه اعلام نتایج ارشد بدون کنکور پردیس خودگردان ۹۹

نحوه پذیرش و اعلام نتایج کارشناسی ارشد پردیس های خودگردان که با مصاحبه تخصصی و آزمون کتبی به جذب دانشجو پرداخته اند ، متفاوت با پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی است . بنابراین داوطلبانی که در پردیس های خودگردان دانشگاه تهران ، شریف و امیرکبیر ثبت نام کرده اند می بایست برای مطالعه جزئیات ثبت نام و اعلام نتایج به سایت همان دانشگاه ها مراجعه نمایند ، چرا که اطلاعاتی از نحوه پذیرش این مراکز در دفترچه راهنمای پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی ارشد وجود ندارد .

پردیس های خودگردان دانشگاه های ذکر شده پس از بررسی مدارک داوطلبان ، نمره مصاحبه تخصصی و کاربرگ های آمون کتبی ، امتیاز کل هر داوطلب را مشخص کرده و سپس اسامی پذیرفته شدگان را بر روی سامانه خود قرار می دهند . احتمالا نتایج ارشد پردیس خودگردان با مصاحبه تخصصی برای ورودی نیمسال اول اعلام شود . البته با توجه به تغییرات زمانی به دلیل شیوع کرونا ممکن است این زمان به بهمن ماه نیز موکول شود .

داوطلبان پس از اطلاع از زمان اعلام نتایج ، به سایت دانشگاه محل پذیرش خود رفته و بر روی گزینه اعلام اسامی پذیرفته شدگان بدون کنکور کارشناسی ارشد سال تحصیلی 99 - 1400 کلیک نمایند . البته برخی از دانشگاه ها ممکن است نتایج پذیرش را با تماس تلفنی به قبول شدگان نیز اعلام نمایند .

در صورتی که در کارشناسی ارشد بدون کنکور قبول نشده اید می توانید خود را برای آزمون کارشناسی ارشد سال بعد که جزئیات آن در مقاله زیر توضیح داده شده است آماده کنید .

کارشناسان سامانه مشاوره هیوا می توانند در موعد مقرر نتایج پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور پردیس های خودگردان ۹۹ را مشاهده کرده و از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا به اطلاع شما برسانند .

در ادامه بخوانید: ثبت نام ارشد

 

 




سوالات متداول

 

1- ✔️ زمان اعلام نتایج بر اساس سوابق تحصیلی ارشد پردیس خودگردان چه تاریخی است ؟

✔️ احتمالا شاهد اعلام اسامی پذیرفته شدگان ارشد بر اساس معدل برای ورودی بهمن ماه باشیم . به محض اعلان نتایج ، لینک مشاهده نتیجه ارشد بدون کنکور در متن مقاله قرار می گیرد .



2- ✔️ نتایج کارشناسی ارشد بدون کنکور پردیس های دانشگاهی چه زمانی اعلام می شود ؟

✔️ با توجه به متن مقاله زمان نتایج ارشد برخی از پردیس های خودگردان که به گزینش بدون کنکور پرداخته اند در فراخوان هر دانشگاه اعلام می شود .



3- ✔️ نحوه مشاهده اسامی پذیرفته شدگان بدون کنکور ارشد پردیس خودگردان چیست ؟

✔️ مراحل مشاهده نتایج ارشد بر اساس سوابق تحصیلی و با مصاحبه تخصصی پردیس های خودگردان در متن مقاله قرار دارد .

منبع : اعلام نتایج ارشد بدون کنکور پردیس خودگردان

تحصیل پزشکی در کانادا

۲,۱۶۹ بازديد

تحصیل پزشکی در کانادا بالغ بر 32 هزار دلار در سال هزینه دارد که علاقمندان می بایست در دوره کارشناسی یکی از رشته های مرتبط با پزشکی شرکت کرده و پس از آن در آزمون MCAT پذیرفته شوند تا بتوانند در دانشگاه های پزشکی کانادا درخواست پذیرش خود را ثبت نمایند .



کانادا دومین کشور جهان از نظر وسعت بوده و  پایتخت آن اتاوا و زبان های رسمی آن انگلیسی و فرانسوی است . این کشور بارها در لیست 10 کشور برتر دنیا از لحاظ کیفیت زندگی قرار گرفته و از نظر سیستم تحصیلات بر اساس گزارش OECD ( سازمان همکاری و توسعه اقتصادی ) بالاترین سطح کیفیت آموزشی را داراست . به همین دلیل تعداد زیادی از علاقه مندان به تحصیل در خارج از کشور ، تحصیل در دانشگاه های معتبر کانادا را انتخاب می کنند .

در این میان تحصیل پزشکی در کانادا که یکی از رشته های پرطرفدار در دنیا است و بازار کار مناسب و درآمد عالی دارد ، نیز در بین متقاضیان خارجی محبوب شده است . در ادامه به بررسی مزایا ، شرایط ، هزینه زندگی و هزینه تحصیل پزشکی در کانادا می پردازیم .

 

مزایای تحصیل پزشکی در کانادا

تحصیل پزشکی در کانادا در میان متقاضیان تحصیل در خارج از کشور طرفداران خاص خود را دارد ، بسیاری از این افراد جهت انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت مزایا و معایب کشورهای مورد نظر را بررسی کرده و سپس تصمیم گیری می نمایند . در ادامه جهت کمک به تصمیم گیری بهتر متقاضیان ، به تعدادی از مزایای آن اشاره می کنیم :


 امکان تحصیل در دانشگاه های معتبر و دارای استاندارد های جهانی در کانادا
 قرار داشتن تعداد زیادی از دانشگاه های کانادا در فهرست دانشگاه های مورد تائید وزارت بهداشت
 هزینه های مقرون به صرفه تحصیل و زندگی نسبت به سایر کشورهای انگلیسی زبان
 امکان تحصیل به زبان انگلیسی
 امکانات کامل و مجهز دانشگاه ها و خوابگاه ها در کانادا
 اجازه 20 ساعت کار دانشجویی در هفته برای دانشجو
 رفاه اجتماعی و کیفیت زندگی بالا

 

 

شرایط تحصیل پزشکی در کانادا

در ابتدا لازم است که بدانیم دانشگاه های زیادی در کانادا هستند که در سپتامبر 2020 مورد تائید وزارت علوم ایران قرار گرفته اند . دانشگاه ها از نظر وزارت علوم به چهار دسته ممتاز ، خوب ، متوسط و ضعیف دسته بندی شده اند که 23 تا از دانشگاه های کانادا در رتبه ممتاز ، 15 دانشگاه در رتبه خوب و 30 دانشگاه در رتبه متوسط قرار دارند .

متقاضیان تحصیل پزشکی در کانادا باید دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی باشند و معدل آنها بالای 15 باشد و حداقل مدرک آیلتس 7 داشته باشند . ( اگر فرد متقاضی آیلتس نداشته باشد می تواند در کالج های زبان کانادا شرکت کند و مدرک اخذ کند ) .

متقاضیان می بایست با دارا بودن شرایط بالا در دوره کارشناسی 3 تا 4 ساله در دانشگاه های کانادا در یکی از رشته های مرتبط با پزشکی ( علوم تجربی ، زیست شناسی ، روانشناسی و .. ) شرکت کنند و مدرک لیسانس در یکی از این رشته ها را اخذ کنند .  بعد از آن در آزمونی به نام  MCAT ( آزمون سراسری پزشکی ) شرکت کنند و در صورت قبولی در این آزمون می توانند تحصیل خود را در یکی از رشته های پزشکی آغاز کنند که طول مدت تحصیل آن 3 تا 5 سال خواهد بود .

حتما بخوانید: تحصیل مقطع کارشناسی در کانادا

 

17 دانشگاه در کانادا مخصوص رشته های پزشکی هستند اما با توجه به ظرفیت کم  پذیرش و متقاضیان زیاد ، اخذ پذیرش برای تحصیل پزشکی در کانادا دشوار است . آن دسته از متقاضیانی که رزومه تحصیلی قوی ، مدرک زبان بهتر و معدل بالایی دارند شانس بیشتری در اخذ پذیرش دارند . در هر حال گزینه های دیگری مانند تحصیل پزشکی در آلمان نیز برای علاقه مندان وجود دارد . 

 

هزینه تحصیل پزشکی در کانادا

هزینه تحصیل پزشکی در کانادا با توجه به دانشگاه و شهر متفاوت است اما حدودا 32.000 دلار در سال تخمین زده شده است . در کانادا بورسیه های تحصیلی متفاوت با شرایط متفاوت به دانشجویان خارجی اعطا می شود که در زیر به چند مورد اشاره می کنیم :


  GRANTS
  BURSARIES
  SCHOLARSHIPS


بورسیه GRANTS و BURSARIES در مواقعی که دانشجو نیاز به کمک مالی داشته باشد پرداخت شده و صلاحیت علمی دانشجو مورد بررسی قرار نمی گیرد . این بورسیه ها نیازی به بازگشت ندارند .
بورسیه SCHOLARSHIPS بر اساس شرایط تحصیلی به دانشجو پرداخت می شود ، یعنی هر چه معدل و مدرک زبان بالاتر باشد و تعداد مقالات چاپ شده بیشتری را داشته باشد ، امکان گرفتن این بورسیه برای دانشجو بالاتر می رود . این بورسیه نیز نیازی به بازگشت توسط دانشجو ندارد . برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به این بورس ها می توانید به سایت های زیر مراجعه کنید :


سایت اعلام بورسیه های دانشگاه های کانادایی

سایت رسمی بورسیه های تحصیلی کانادا 

 

 

 

 

هزینه زندگی در کانادا

با وجود این که هزینه زندگی در کانادا در شهر های کوچک کمتر است ، اما به همان میزان یافتن کار نیز سخت تر است . هزینه زندگی در کانادا مبلغی مابین 1200 تا 2500 دلار در ماه است . تمامی دانشگاه های کانادا دارای خوابگاه می باشند و هزینه خوابگاه ها با توجه به امکانات متفاوت می باشد و مبلغی حدود 300 تا 700 دلار در ماه است . در کل هزینه زندگی در کانادا از هزینه زندگی در آمریکا و بعضی ازکشور های اروپایی به نسبت کمتر است .

 برای دریافت مشاوره در مورد تحصیل پزشکی در کانادا می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی ارتباط برقرار کنید و اطلاعات لازم را دریافت کنید .



سوالات متداول

 

1- ✔️ برای تحصیل رشته پزشکی در کانادا داشتن چه شرایطی لازم است ؟

✔️ تحصیل در مقطع کارشناسی یکی از رشته های مرتبط با پزشکی و قبول شدن در آزمون MCAT از شرایط تحصیل پزشکی در کانادا بوده در این مورد در متن مقاله توضیحات بیشتری ارائه شده است .



2- ✔️ آزمون ورودی رشته پزشکی در کانادا چه شرایطی دارد ؟

✔️ طبق متن مقاله آزمون ورودی رشته پزشکی در کانادا MCAT نام دارد و شرکت در آن برای متقاضیان تحصیل رشته پزشکی در کانادا ضروری است .



3- ✔️ هزینه تحصیل پزشکی در کانادا چه مقدار است ؟

✔️ تحصیل رشته پزشکی در کانادا معمولا شهریه سنگینی داشته که میانگین آن و نیز راهنمایی های لازم در مورد دریافت بورسیه تحصیلی کانادا در متن مقاله ذکر شده است .

منبع : تحصیل پزشکی در کانادا