ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰

۱,۸۰۸ بازديد

ثبت نام کنکور 1400 همچون سال های قبل به صورت اینترنتی و در سایت سازمان سنجش انجام می شود . از این رو کلیه علاقه مندان به ادامه تحصیل در رشته های با آزمون دانشگاه های سراسری و آزاد می بایست در موعد مقرر به سایت این سازمان مراجعه کرده و پس از پرداخت هزینه ثبت نام ، نسبت به درج اطلاعات فردی و تحصیلی خود اقدام نمایند . 

 

هر سال سازمان سنجش از طریق برگزاری کنکور سراسری اقدام به پذیرش دانشجو در رشته های با آزمون می کند . این ماراتن نفسگیر شامل گروه های آزمایشی علوم انسانی ، تجربی ، ریاضی ، هنر و زبان است و داوطلبان با توجه به علاقه خود می توانند در یک گروه آزمایشی اصلی و دو گروه آزمایشی شناور شرکت کنند .

اولین مرحله برای حضور در جلسه آزمون ، ثبت نام کنکور سراسری است که در بازه زمانی اعلام شده توسط سازمان سنجش انجام می شود . کلیه داوطلبان اعم از متقاضیان رشته محل های دانشگاه های سراسری ( روزانه ، نوبت دوم ، پیام نور ، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان ) و دانشگاه آزاد به منظور ثبت نام باید از طریق سایت سازمان سنجش ، فرم ثبت نام خود را تکمیل نمایند .

با توجه به اهمیت مرحله ثبت نام برای متقاضیان این کنکور در ادامه اطلاعاتی در خصوص زمان ، نحوه و شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰ ارائه شده است تا داوطلبان با آگاهی بیش تری اقدام به ثبت نام نمایند .

 

زمان ثبت نام کنکور سراسری 1400

ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰ در بازه زمانی مشخصی صورت گرفته و سازمان سنجش بر اساس اطلاعات ثبت نامی داوطلبان مقدمات لازم برای برگزاری این آزمون را فراهم می کند . 

سال گذشته فرایند ثبت نام این آزمون از 16 بهمن ماه آغاز و تا 24 بهمن ماه ادامه داشت که پیش بینی می کنیم امسال هم شاهد ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰ در نیمه دوم بهمن ماه باشیم . سامانه مشاوره تحصیلی هیوا ، به منظور رفاه حال داوطلبان ، زمان ثبت نام کنکور 1400 را از طریق کانال تلگرام کنکور سراسری هیوا و صفحه اینستاگرام کنکور سراسری هیوا در اختیار متقاضیان قرار می دهد .

به محض مشخص شدن زمان ثبت نام کنکور 1400 مقاله به روز رسانی می شود .

 

معمولا هر سال بعد از اتمام زمان ثبت نام کنکور ، داوطلبانی هستند که به دلایل مختلف در بازه زمانی مجاز ثبت نام ، موفق به تکمیل فرم ثبت نام نشده و ثبت نام آن ها ناقص می ماند . به همین دلیل سازمان سنجش بازه جدیدی تحت عنوان تمدید مهلت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰ و مهلت مجدد ثبت نام را در نظر می گیرد تا این دسته از داوطلبان هم بتوانند ثبت نام خود را تکمیل کنند و از شرکت در کنکور جا نمانند . 

بیشتر بخوانید: مهلت مجدد ثبت نام کنکور سراسری 1400

 

 

 

شرایط ثبت نام کنکور سراسری 1400

تنها داوطلبان واجد شرایط حق ثبت نام و حضور در جلسه آزمون را خواهند داشت . این شرایط به دو دسته ، شرایط عمومی و اختصاصی تقسیم شده و به وضعیت های مختلفی که یک داوطلب می تواند داشته باشد ، می پردازد .

از مهم ترین شرایط شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۰ داشتن یکی از مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی ، دیپلم نظام جدید ، دیپلم 4 ساله نظام قدیم و یا مدرک کاردانی است . از شرایط دیگری که بسیاری از داوطلبان با آن مواجه هستند می توان به موارد زیر اشاره کرد :

 

مهم ترین شرایط شرکت در کنکور 1400

 

 کلیه دارندگان مدرک پیش دانشگاهی یا دیپلم نظام جدید ( 6 - 3 - 3 ) یا دانش آموز سال آخر پایه دوازدهم نظام جدید که تا تاریخ 31 شهریور 1400 فارغ التحصیل شده می توانند در کنکور 1400 شرکت نمایند .

 در صورت قبولی داوطلبان در رشته هایی که پذیرش آنان از نیمسال دوم سال تحصیلی 1400 - 1401 آغاز می گردد به شرط دریافت مدرک تحصیلی دیپلم نظام آموزشی جدید 3-3-6 و یا پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی تا تاریخ 30/11/1400  ، ثبت نام و ادامه تحصیل آنان بلامانع می باشد .

پذیرفته شدگان نهایی دوره روزانه کنکور 99 ( اعم از پذیرفته شدگان متمرکز یا نیمه متمرکز ) حتی در صورت عدم ثبت نام یا انصراف قطعی از رشته قبولی ، مجاز به ثبت نام و شرکت در کنکور 1400 به منظور انتخاب رشته محل های دوره روزانه نخواهند بود . 

داوطلبانی که دارای طرح اجباری هستند ، در صورت قبولی در یکی از رشته های پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی طرح آن ها به تعویق افتاده و می توانند ادامه تحصیل دهند و خدمات قانون خدمت خود را پس از اتمام تحصیل با تعهدات خدمت مقطع جدید انجام دهند ، اما اگر در رشته هایی غیر از رشته های مذکور پذیرفته شوند قبولی آن ها لغو شده و می بایست ابتدا طرح خود را بگذرانند .

 

 ضمناً به متقاضیانی که در خصوص شرایط انصراف و تحصیل مجدد رایگان در کنکور ۱۴۰۰ سوالی دارند توصیه می کنیم مقالات تحصیل مجدد ، شرایط انصراف از دانشگاه و تحصیل مجدد رایگان مطالعه نمایند . 

بیشتر بخوانید: تحصیل مجدد رایگان

 

 

 

 

نحوه ثبت نام کنکور سراسری 1400

ثبت نام کنکور سراسری 1400 هر سال به صورت اینترنتی انجام شده و داوطلبان باید پس از مطالعه دفترچه ثبت نام کنکور ۱۴۰۰ و انتخاب گروه آزمایشی امتحانی مورد نظر به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و از منوی سمت راست وارد بخش سراسری شوند و با کلیک بر روی گزینه ثبت نام آزمون سراسری ۱۴۰۰ ، وارد مراحل تکمیل فرم ثبت نام شوند  .

البته سازمان سنجش هر سال به منظور تامین هزینه های برگزاری آزمون سراسری ، مبلغی تحت عنوان هزینه ثبت نام از داوطلبان دریافت می کند . از این رو داوطلبان باید ابتدا هزینه مذکور را از طریق یکی از کارت های بانکی عضو شبکه شتاب پرداخت نموده و پس از آن اطلاعات ثبت نامی خود را وارد نمایند .

  • مراحل ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰

 مراجعه به سایت ثبت نام کنکور سراسری 1400 به نشانی sanjesh.org 

 دانلود دفترچه ثبت نام و مطالعه دقیق آن

 بررسی شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنما

 آماده نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت نام

 پرداخت هزینه ثبت نام 

 تکمیل فرم اینترنتی و دریافت کد رهگیری

 

  • راهنمای تصویری ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰

اولین مرحله برای ورود به سایت سازمان سنجش جستجو آدرس sanjesh.org در گوگل می باشد .

 

 


کلیه متقاضیان پس از ورود به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org با فرض اینکه هزینه ثبت نام کنکور سراسری 1400 را پرداخت کرده اند از سه مسیر مطابق تصویر زیر می توانند وارد مرحله ثبت نام شوند :

 

 

 مسیر اول : 

ستون های رنگی سمت راست که داوطلبان با کلیک بر روی گزینه سراسری می توانند وارد سایت صفحه سراسری شوند .

 مسیر دوم : 

ستون سمت چپ ( دسترسی سریع )

 مسیر سوم : 

در ستون وسط گزینه سراسری را پیدا کنید و بر روی گزینه ثبت نام کنکور سراسری 1400 کلیک نمایید .

 

در این بخش داوطلبان بعد از ورود به صفحه ثبت نام کنکور سراسری 1400 در مرحله اول می بایست نوع نظام آموزشی امتحانی خود را مشخص نمایند بنابراین :

 داوطلبان بعد از ورود به صفحه ثبت نام جدید با سه نظام آموزشی ( نظام قدیم ، سالی واحدی و نظام آموزشی جدید ) رو به رو می شوند که با توجه به وضعیت تحصیلی خود یکی از گزینه ها را می بایست انتخاب نمایند همچنین شماره سریال خریداری شده و عبارت امنیتی داخل کادر را وارد نماید و پس انتخاب گزینه تایید وارد مرحله بعد ثبت نام شود .

 

 

با توجه به اینکه ثبت نام کنکور سراسری مستلزم پرداخت هزینه است ، مطالعه مقاله زیر توصیه می شود .

بیشتر بخوانید: هزینه ثبت نام کنکور 1400

 

آن دسته از داوطلبانی که در نظام 6 - 3 - 3 فارغ تحصیل می شوند باید گزینه 1 را انتخاب کنند .

 


 متقاضیان بعد از تعیین نظام آموزشی می بایست نسبت به تعیین رشته تحصیلی خود ( ریاضی ، تجربی و انسانی ، علوم معارف اسلامی ، فنی و حرفه ای و کارو دانش ) اقدام نماید . 

 

 

آن دسته از داوطلبانی که دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی هستند در این بخش باید گزینه 2 یعنی نظام آموزشی سالی واحدی یا ترمی واحدی را انتخاب نمایند و در صفحه جدید باز شده وضعیت تحصیلی دریافت دیپلم و پیش دانشگاهی خود را مشخص نمایند .

 

 

 در این صفحه داوطلبان باید از بین گزینه های ارائه شده ، وضعیت مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی خود را مشخص نمایند .

 


داوطلبانی که در نظام آموزشی خود ، دوره چهار ساله دبیرستان را گذرانده اند نظام قدیم محسوب شده و می بایست گزینه 3 را انتخاب نمایند .

 


کلیه ی داوطلبان بعد از مشخص کردن نظام آموزشی و تعیین وضعیت خود ، وارد مرحله بارگذاری عکس می شوند . 

 داوطلبان برای آپلود عکس می بایست بر روی گزینه  browse کلیک کرده و عکس خود را انتخاب نمایند بعد از انتخاب عکس بر روی گزینه ارسال عکس کلیک کنند در صورتی که عکس شما مطابق توضیحات تصویر زیر مشکلی نداشته باشد بر روی صفحه قرار می گیرد و شما برای ادامه مسیر ثبت نام باید گزینه تایید و ادامه را انتخاب نمایید .

 

 

در نظر داشته باشید راهنمای تصویری بالا مربوط به سال 99 است به محض ، آغاز ثبت نام کنکور 1400 مقاله به روز رسانی می شود .

توجه داشته باشید به محض آغاز ثبت نام کنکور سراسری 1400 ، لینک مستقیم ورود به سایت ثبت نام در این بخش قرار می گیرد .

 

به داوطلبان توصیه می کنیم قبل از تکمیل فرم ثبت نام ، فرم پیش نویس درج شده در انتهای دفترچه ثبت نام کنکور 1400 را تکمیل نمایند تا در زمان ثبت نام اینترنتی به مشکل برخورد نکنند . این فرم از قسمت های مختلفی شامل اطلاعات فردی ، سهمیه ، اطلاعات سوابق تحصیلی و اطلاعات مربوط به محل سکونت تشکیل شده که متقاضیان می بایست در ثبت این اطلاعات نهایت دقت را به کار گیرند .

 

برای دریافت فرم پیش نویس ثبت نام کنکور سراسری کلیک کنید .

 

 

 

مدارک لازم برای ثبت نام کنکور 1400

یکی از مهم ترین مدارک لازم برای ثبت نام کنکور ، کد سوابق تحصیلی است که با استفاده از کد دانش آموزی و کد منطقه دانش آموز از سایت dipcode.medu.ir قابل دریافت می باشد که مشمولان این کد به ترتیب :

 فارغ التحصیلان رشته های نظری ( ریاضی و فیزیک ، علوم تجربی ، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی ) که بعد از سال 84 مدرک دیپلم خود را دریافت کرده اند

 فارغ التحصیلان پیش دانشگاهی که بعد از سال 91 مدرک پیش دانشگاهی خود را دریافت کرده اند .

 دانش آموزان و فارغ التحصیلان رشته های نظری سال دوازدهم که به آن ها نظام جدیدی

برای اطلاع از نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی مقاله زیر را مطالعه کنید .

بیشتر بخوانید: نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی

همچنین سایر مدارک لازم برای تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام شامل شماره سریال کارت اعتباری خریداری شده که بعد از پرداخت هزینه ثبت نام دریافت می شود ، اطلاعات شناسنامه و کارت ملی ، کد منطقه و کد پستی محل سکونت ، کد وضعیت نظام وظیفه برای داوطلبای مرد ، معدل کتبی و معدل کل دیپلم ، کد پیگیری سهمیه رزمندگان و سهمیه ایثارگران ، کد رهگیری داوطلبای غیر ایرانی و فایل عکس اسکن شده برای ثبت نام لازم است که به داوطلبان توصیه می کنیم قبل از ورود به سایت سازمان سنجش  ، مدارک لازم را تهیه کنند تا دچار مشکل نشوند .

نکات قابل توجه در ثبت نام کنکور سراسری 1400

داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۰ به منظور تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام باید به برخی نکات توجه ویژه داشته و بر اساس آن اطلاعات فردی و تحصیلی خود را درج نمایند که در ادامه به برخی از این نکات می پردازیم .

 

مهم ترین نکات در تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام کنکور سراسری 1400
در آزمون کنکور سراسری شرط تجانس رشته وجود نداشته و داوطلبان بدون توجه به مدرک تحصیلی می توانند متقاضی ثبت نام در گروه آزمایشی امتحانی مورد علاقه خود شوند . 

هر داوطلب بر اساس علاقه می تواند در یک گروه آزمایشی اصلی ( تجربی ، ریاضی ، انسانی ) و دو گروه آزمایشی شناور ( هنر ، زبان ) شرکت کند .
متقاضیان شرکت در دو یا سه گروه آزمایشی اصلی و شناور  باید هزینه ثبت نام هر رشته را به صورت جداگانه پرداخت کرده و دو یا سه سریال اعتباری دریافت کنند . 
علاقه مندان به ادامه تحصیل در رشته محل های دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی باید ، کارت اعتباری علاقه مندی خریداری نمایند .  
متقاضیان شرکت در دو یا سه گروه آزمایشی ، باید ثبت نام خود را در یک نوبت انجام داده و در پایان ثبت نام نیز یک شماوره پرونده 7 رقمی و یک کد رهگیری 16 رقمی دریافت کنند . 

 

در ادامه بخوانید: کد نظام وظیفه کنکور سراسری

در نظر داشته باشید مشاوران سامانه مشاوره تحصیلی هیوا آماده هستند تا به تمام سوالات شما درباره ثبت نام کنکور 1400 پاسخ دهند و شما می توانید با استفاده از سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا با مشاوران حرفه ای این مرکز در ارتباط باشید .

 



سوالات متداول

 

1- ثبت نام کنکور سراسری چه زمانی انجام می شود ؟    

این ثبت نام در بهمن ماه انجام می شود که به محض مشخص شدن آن ، زمان دقیق ثبت نام آن در متن مقاله ارائه می شود .  

 



2- ثبت نام کنکور سراسری به چه صورتی انجام می شود ؟  

به صورت اینترنتی انجام می شود که راهنمای تصویری ثبت نام به طور کامل در متن مقاله ارائه شده است .

 



3- داوطلبان می توانند برای ثبت نام کنکور سراسری در بیش از یک رشته ثبت نام کنند ؟  

داوطلبان می توانند در زمان ثبت نام در یک گروه آزمایشی اصلی و دو گروه شناور ( هنر و زبان ) ثبت نام کنند که توضیحات تکمیلی در این خصوص در مقاله ارائه شده است .  

منبع : ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰

بهترین بازی های شطرنج

شطرنج یکی از قدیمی ترین بازی های رومیزی است که هنوز هم بسیار محبوب است و میلیون ها نفر وقت گرانبهای شان را صرف آن می کنند. شطرنج مهارت استراتژیک شما را تقویت می کند زیرا می توانید در هر مرحله صد ها حرکت انجام دهید که بازی را جذاب تر و چالش برانگیزتر می کند. انواع مختلف بازی شطرنج در Google Play و itunes اپل موجود است اما همه آن ها ارزش دانلود ندارند. ما در این مقاله بهترین بازی ‌های شطرنج مخصوص اندروید و آیفون را معرفی خواهیم کرد که تجربه این بازی رومیزی را برای تان لذت بخش تر خواهند کرد.12 بازی برتر برای کودکان در کلاس زبان انگلیسی

بعضی از برنامه ها نسخه آیفون ندارند به همین دلیل لینک دانلود ایفون برای آنها درج نشده است

1-بازی معروف Chess ساخته AI Factory Limited

ادامه مطلب در سایت جالب آموز
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.