زمان ثبت نام مدارس هیئت امنایی

۲,۲۵۷ بازديد

مدارس هیئت امنایی به دلیل داشتن کادر آموزشی ، کادر تربیتی خوب و همچنین شهریه نسبتا پایین چند سالی است مورد توجه بسیاری از دانش آموزان و والدینشان قرار گرفته است . دانش آموزان متقاضی این مدارس باید در بازه زمانی بعد از امتحانات نوبت دوم خرداد تا پایان مرداد ماه ثبت نام خود را در این مدارس انجام دهند . 


مدارس هیئت امنایی در مقاطع ابتدایی ، متوسطه اول و دوم اقدام به پذیرش دانش آموز می کنند و دانش آموزان تنها با تحویل مدارک و داشتن شرایطی که مدرسه تعیین می کند ، بدون برگزاری آزمون می توانند در این مدارس تحصیل کنند . این مدارس با ملاک امتیازات تربیتی و آموزشی دانش آموزان بستر تحصیل را برای بسیار از علاقمندان فراهم می کند . 

دانش آموزانی که متقاضی ثبت نام در این نوع مدارس هستند باید درباره زمان اقدام به ثبت نام ، اطلاعات کافی را داشته باشند به همین دلیل در ادامه زمان ثبت نام در مدارس هیئت امنایی 99 - 1400 ارائه شده است . 


زمان ثبت نام مدارس هیئت امنایی 99 - 1400
علاقمندان به مدارس هیئت امنایی باید از زمان ثبت نام در این مدارس مطلع شوند چرا که در صورت جا ماندن از ثبت نام در بازه زمانی مشخص شده ممکن است دیگر امکان ثبت نبرایشان فراهم نشود .

ثبت نام در این مدارس هر سال بعد از امتحانات نوبت دوم خرداد ماه شروع و تا مرداد ماه ادامه داشته اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی طولانی مدارس ، این تاریخ بسته به اتمام امتحانات نوبت دوم دانش آموزان تغییر خواهد کرد . 

 



توصیه می کنیم برای دریافت به موقع اخبار مربوط به زمان ثبت نام مدارس هیئت امنایی 99 - 1400 در کانال تلگرامی مدارس تیزهوشان هیوا عضو شده و یا پیج اینستاگرام مدارس تیزهوشان هیوا را دنبال کنید . 


در صورت داشتن هر گونه سوال درباره زمان ثبت نام مدارس هیئت امنایی 99 - 1400 ، می توانید از طریق خدمات تلفنی مرکز مشاوره تحصیلی هیوا با مشاوران هیوا ارتباط برقرار کنید . 

سوالات متداول

1- ثبت نام آزمون مدارس هیئت امنایی چه زمانی است ؟
ثبت نام در این مدارس معمولا بعد از امتحانات نوبت دوم خرداد شروع و تا مرداد است اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا به پایان امتحانات نوبت دوم دانش آموزان بستگی دارد و در این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد .

2- آیا مدارس هیئت امنایی آزمون ورودی دارند؟
خیر . همان طور که در مقاله گفته شد ، دانش آموزان فقط با تحویل مدارک و داشتن شرایط تعیین شده توسط مدرسه می توانند بدون برگزاری آزمون در این مدارس تحصیل کنند.

3- مدارس هیئت امنایی در چه مقاطعی دانش آموز می پذیرند ؟
همان طور که در این مقاله آمده است ، این مدارس در مقاطع ابتدایی ، متوسطه اول و متوسطه دوم پذیرش دارند .

منبع : زمان ثبت نام مدارس هیئت امنایی

ثبت نام آزمون تکمیل ظرفیت تیزهوشان هشتم به نهم

۲,۲۵۲ بازديد

سازمان استعداد های درخشان ممکن است به دلایل مختلفی مانند خالی ماندن ظرفیت کلاس های مدارس تیزهوشان ، شانس مجددی برای دانش آموزان پایه هشتم به نهم برای ورود به این مدارس را محیا کند . در این صورت دانش آموزان باید در زمان مقرر اقدام به ثبت نام در سایت استعداد های درخشان به آدرس azmoon.medu.ir نمایند .

مدارس تیزهوشان از دیر باز از جمله مدارس پر طرفدار در میان دانش آموزان علاقمند به تحصیل و والدینشان بوده است به همین دلیل بسیاری از دانش آموزان پذیرفته نشده در آزمون این مدارس همیشه در رویای برگزاری آزمون تکمیل ظرفیت و حضور در کلاس های این مدارس بوده اند .

آزمون تیزهوشان سال هاست که تنها برای دانش آموزان ورودی پایه هفتم و دهم برگزار می شود و تا به حال تنها آزمون تکمیل ظرفیت این مدارس سال گذشته برای دانش آموزان پایه هفتم به هشتم برگزار شد به همین دلیل امید برای برگزاری این آزمون در پایه هشتم به نهم به وجود آمد . به همین دلیل در ادامه توضیحاتی درباره آزمون تکمیل ظرفیت پایه هشتم به نهم ارائه داده شده است .


آیا آزمون تکمیل ظرفیت پایه هشتم به نهم برگزار می شود ؟
 یکی از سوالات پرتکرار این روزها این است که آیا آزمون تیزهوشان برای دانش آموزان میان پایه هشتم به نهم نیز برگزار می شود یا خیر ؟ پاسخ به این سوال با توجه به شرایط ظرفیت مدارس تیزهوشان که به دلایلی مانند جابجایی و یا علاقمندی دانش آموزان این مدارس به ادامه تحصیل در سایر دبیرستان ها که ممکن است کاسته شود و همچنین نظر مسئولان تصمیم گیرنده ، می تواند متفاوت باشد .

به دلیل برگزاری آزمون تکمیل ظرفیت تیزهوشان هفتم به هشتم در سال گذشته ، دانش آموزان میان پایه هشتم به نهم که در آزمون تیزهوشان ورودی متوسطه اول پذیرفته نشده اند به دو دسته تقسیم شدند : 

1) دانش آموزانی که از رفتن به مدارس تیزهوشان کاملا نا امید شده و به تلاش خود در سایر مدارس ادامه می دهند .

2) دانش آموزانی که هنوز امید ورود به این مدارس ، از طریق آزمون تکمیل ظرفیت میان پایه این مدارس را دارند . 

 

روی صحبت با دانش آموزان دسته دوم است که پیگیر اطلاعیه های مربوط به آزمون تکمیل ظرفیت مدارس تیزهوشان هشتم به نهم هستند . اگر شما دانش آموز پایه هشتم هستید ، نیاز است از تجربه مشاوره مجرب استفاده کنید و توصیه هایی که در ادامه به آن ها اشاره شده است را جدی بگیرید .

 

 طبق تجربه ای که درباره آزمون تکمیل ظرفیت مدارس تیزهوشان هفتم به هشتم به دست آمد ، انتشار اطلاعیه برگزاری آزمون تکمیل ظرفیت هشتم به نهم ، بسیار اتفاقی و تقریبا غیر قابل پیش بینی است به طوریکه ممکن است فاصله بین انتشار اطلاعیه ثبت نام تا برگزاری آزمون و حتی دریافت نتیجه حدودا یک ماه به طول انجامد .

 بنابراین اولین توصیه به دانش آموزان امیدوار به اتفاقات غیر قابل پیش بینی ، این است که با فرض برگزاری قطعی چنین آزمونی همیشه آماده باشند . برای این کار بهتر است طبق یک برنامه ریزی درست با توجه به شرایط شخصی و توازن وقت بین برنامه درسی مدرسه و برنامه شخصی خود شروع به مطالعه کنند .

 در نظر بگیرید که بهتر است کتب درسی خود در پایه هفتم را هم مطالعه کرده و تمرینات زیادی روی مباحث مربوط به استعداد های تحلیلی یا آزمون های هوش داشته باشید . 

 سعی کنید معدل خود را بالای 19 نگه دارید چرا که حتما برای ثبت نام در چنین آزمونی شرایط اختصاصی در نظر می گیرند که همیشه معدل از جمله شرایط ثبت نام آزمون های تیزهوشان بوده است . 

 این که شما خود را برای آزمونی که حتی به برگزاری آن اعتماد ندارید آماده می کنید ، اتفاق خوبی است چرا که حتی اگر این آزمون برگزار نشود باز هم مطالعات خود را برای ورودی پایه دهم کمی زودتر آغاز کرده اید که خود یک برگ برنده است . 


نکاتی درباره آزمون تکمیل ظرفیت هشتم به نهم 99 - 1400
فرض می کنیم اطلاعیه برگزاری آزمون تکمیل ظرفیت پایه هشتم به نهم منتشر شده است و شما هم شرایط و هم مطالعات کافی برای این آزمون را داشته باشید ، این دلیل به قبولی صد در صد شما نیست ، چرا که نباید فراموش کنید که چنین آزمونی برای پذیرش ظرفیت بالایی از دانش آموزان طراحی نشده و حتی ممکن است هر مدرسه دو یا سه نفر ظرفیت داشته باشد . 

پس این نکته را در نظر بگیرید که رقابت بسیار سنگینی پیش روی شماست به همین دلیل توصیه می کنیم آمادگی روحی بالایی داشته باشید که پذیرفته نشدن در این آزمون مساوی با احساس شکست و نا امیدی در شما نشود . به هر حال برگزاری چنین آزمون هایی می توانند موقعیت خوبی برای رسیدن به اهداف درسی شما باشند . 

 

 در صورت انتشار اطلاعیه برگزاری آزمون تکمیل ظرفیت تیزهوشان هشتم به نهم در این قسمت اطلاع رسانی می شود .

پیشنهاد می کنیم ، برای دریافت به موقع اخبار ، درباره برگزاری آزمون تکمیل ظرفیت تیزهوشان پایه هشتم به نهم در کانال تلگرام مدارس تیزهوشان عضو شده و یا پیج اینستاگرام مدارس تیزهوشان هیوا را دنبال کنید .


در صورت داشتن هر گونه سوال درباره آزمون تکمیل ظرفیت تیزهوشان هشتم به نهم ، می توانید با مشاوران با تجربه هیوا از طریق خدمات تلفنی مرکز مشاوره هیوا ارتباط بر قرار کنید . 

در صورتی که قصد ثبت نام در آزمون تیزهوشان پایه دهم را نیز دارید ، پیشنهاد می کنیم مقاله ای که در ادامه قرار گرفته را مطالعه نمایید . 

سوالات متداول

1- آیا ازمون تکمیل ظرفیت تیزهوشان نهم به به دهم برگزار می شود ؟
همانطور که در این مقاله گفته شد ، این آزمون با توجه به شرایط ظرفیت مدارس تیزهوشان و همچنین نظر مسئولان تصمیم گیرنده می تواند متفاوت باشد .

2- دانش آموزان به چه صورتی می توانند از برگزاری آزمون تکمیل ظرفیت تیزهوشان هشتم به نهم با خبر شوند ؟
در صورت انتشار این خبر ، در این مقاله اطلاع رسانی می شود . 

3- حدود ظرفیت پذیرش در آزمون های تکمیل ظرفیت به چه صورت است ؟
همانطور که در این مقاله گفته شد ، چنین آزمونی برای پذیرش ظرفیت بالایی از دانش آموزان طراحی نشده و حتی ممکن است هر مدرسه دو یا سه نفر ظرفیت داشته باشد . 

منبع : ثبت نام آزمون تکمیل ظرفیت تیزهوشان هشتم به نهم

تسهیلات جدید برای دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد 98 - 99

۲,۲۵۳ بازديد

بر اساس مصوبه جدید هیات رییسه دانشگاه آزاد ، دانشجویان دکتری این دانشگاه می توانند تا 3 درس را بدون پرداخت شهریه بگذرانند .

جلسه هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی که صبح امروز به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد ، چندین مصوبه آموزشی داشت که یکی از موضوعات آن مربوط به دانشجویانی است که نمره پایینی در کلاس‌ های مجازی دریافت می‌ کنند .

بر همین اساس هیأت رئیس دانشگاه آزاد مصوب کرد ، دانشجویانی که این ترم ( نیمسال دوم 98 - 99 ) در کلاس‌ های مجازی شرکت کرده اند ، چنانچه در مقطع دکتری نمره زیر ۱۴ کسب کنند ، تا یک سال فرصت دارند ، مازاد بر واحد های انتخابی تا سقف ۳ درس را مجدداً انتخاب کنند .

دانشجویان می‌توانند این ۳ درس را بدون پرداخت شهریه انتخاب و سپس در کلاس‌های حضوری شرکت کنند و نمره خود را ارتقا دهند .

منبع : تسهیلات جدید برای دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد 98 - 99

ثبت نام مدارس شاهد

۲,۲۸۲ بازديد

کلیه مراحل پیش ثبت نام مدارس شاهد جهت ورود به پایه اول ابتدایی ، متوسطه اول و متوسطه دوم به صورت اینترنتی انجام می شود و متقاضیان باید در زمان ثبت نام مدارس شاهد 99 - 1400 به سایت سجا به نشانی saja.medu.ir مراجعه نموده و با وارد نمودن کد ملی و شماره سریال شناسنامه ، جهت ثبت نام وارد صفحه دانش آموزی خود شود .


مدارس شاهد دارای کادر علمی و آموزشی با تخصص بالایی می باشد . این مدارس در ابتدا فقط مختص فرزندان شهیدان ، آزادگان و جانبازان بود اما به دلیل خالی بودن ظرفیت در سال های اخیر به ثبت نام دانش آموزان غیر شاهد نیز می پردازد . مدارس شاهد در تمامی مقاطع  ابتدایی ، متوسطه اول ( پایه هفتم ) و متوسطه دوم ( پایه دهم ) پذیرای دانش آموزان واجد شرایط می باشد . در این مقاله می خواهیم به شرح جزئیات ثبت نام مدارس شاهد 99 - 1400 بپردازیم .


نحوه و سایت ثبت نام مدارس شاهد 99 - 1400
ثبت نام در مدارس شاهد ۹۹-۱۴۰۰ برای داوطلبان پایه اول ابتدایی ، پایه هفتم ( متوسطه اول ) و پایه دهم ( متوسطه دوم ) به صورت اینترنتی از سامانه سجا saja.medu.ir انجام خواهد شد بنابراین متقاضیان در نظر داشته باشند مراجعه حضوری به مدارس شاهد جهت ثبت نام بی فایده خواهد بود . دانش آموزان شاهد شامل فرزندان شهدا ، آزادگان ، جانبازان 50 % و بالاتر می باشند . ثبت نام این دانش آموزان در مدارس شاهد پس از ثبت اطلاعات در سامانه سجا در زمان پیش ثبت نام مدارس شاهد 99 - 1400 با ارائه مدارک توسط یکی از اولیا به مدرسه قطعی خواهد بود . دانش آموزان غیر شاهد داوطلبانی با اولویت های ایثارگری و سایر اولویت ها می باشند که ثبت نام آن ها در دو مرحله موقت و قطعی انجام می پذیرد ، ثبت نام قطعی دانش آموزان غیر شاهد ملزم به کسب امتیاز لازم و دارا بودن شرایط علمی مطابق جدول امتیاز بندی مدارس شاهد می باشد . مدارس شاهد به ثبت نام میان پایه نیز می پردازد که ثبت نام متقاضیان میان پایه برای ورود به مدارس شاهد باید به مدرسه مورد نظر خود مراجعه کرده و فرم های مربوطه را تکمیل کنند . لازم به ذکر است که امتیاز بندی های تعیین شده برای دانش آموزان ورودی به مدارس شاهد و میان پایه هیچ تفاوتی ندارد و نمرات سال قبل دانش آموزان میان پایه برای ورود به این مدارس نیز محاسبه می شود . پس از بررسی در صورت دارا بودن امتیاز لازم و تایید مدیر مدرسه ، منطقه و استان ثبت نام نهایی دانش آموزان متقاضی انجام می شود .

زمان ثبت نام مدارس شاهد 99 - 1400
ثبت نام برای دانش آموزان شاهد به صورت تک مرحله می باشد که پس از ثبت اطلاعات در سامانه سجا و با ارائه مدارک توسط اولیا به مدرسه به صورت قطعی انجام می شود اما ثبت نام دانش آموزان غیر شاهد در دو مرحله ثبت نام موقت و ثبت نام قطعی انجام می پذیرد . زمان ثبت نام مدارس شاهد 99 - 1400 برای مقاطع مختلف متفاوت است . در جدول زیر به شرح زمان احتمالی و مراحل ثبت نام مدارس شاهد ۹۹-۱۴۰۰ پرداخته ایم :

 

مراحل ثبت نام و دوره تحصیلی

اول ابتدایی

پایه هفتم

پایه دهم

زمان ثبت نام

احتمالا اوایل خرداد ماه 99

احتمالا اوایل تیرماه 99

احتمالا اواسط تیرماه 99

اعلام نتایج اولیه

احتمالا نیمه دوم خرداد ماه 99

احتمالا اواسط تیر ماه 99

احتمالا دهه سوم تیر ماه 99

بررسی مدارک

احتمالا دهه سوم خرداد ماه 99

احتمالا نیمه دوم تیر 99

احتمالا دهه سوم تیر ماه 99

اعلام نتایج نهایی از طرف مدرسه

احتمالا اواخر خرداد ماه 99

احتمالا اواخر تیرماه 99

احتمالا نیمه اول مرداد ماه 99

 

در حال حاضر زمانبندی پیش ثبت نام مدارس شاهد مشخص نشده است به محض کسب اطلاعات جدید در صفحه اینستاگرام مدارس هیوا و یا کانال تلگرام مدارس اطلاع رسانی می نماییم .


شرایط ثبت نام مدارس شاهد 99 - 1400
شرایط عمومی ثبت نام مدارس شاهد به شرح زیر می باشد ، این شرایط شامل حال کلیه دانش آموزان شاهد و غیر شاهد می باشد:

الف - دارا بودن صلاحیت اخلاقی و رفتاری

ب - رعایت احکام شرعی و پوشش اسلامی متناسب با دوره تحصیلی و سن دانش آموزان ( حجاب برتر برای دانش آموزان دختر )

ج - التزام و پایبندی خانواده به حفظ شئونات و ارزش های اسلامی و تربیت بدنی

د - رعایت مقررات و آئین نامه انضباطی و تربیتی و آموزشی شاهد و غیرشاهد

ه - سکونت در محدوده تعیین شده برای متقاضیان ثبت نام دانش آموزان شاهد و غیرشاهد


احراز شرایط عمومی بالا از طریق بررسی سوابق تحصیلی و تربیتی دانش آموز، با حضور دانش آموزان و والدین آن ها انجام می شود و مسئولیت آن در ثبت نام ورودی به عهده ستاد ثبت نام مدرسه و در ادامه تحصیل به عهده شورای مدرسه می باشد .

 

مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا می توانند در زمینه ثبت نام مدارس شاهد پاسخگوی تمام سوالات شما باشند . برای استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا کلیک کنید .



سوالات متداول

1- پیش ثبت نام مدارس شاهد در چه سایتی انجام می شود ؟
داوطلبان برای پیش ثبت نام مدارس شاهد 99 - 1400 می بایست به سامانه امور ایثارگران سجا مراجعه نمایند .

2- ثبت نام اینترنتی مدارس شاهد جهت ورود به چه پای هایی می باشد ؟
ثبت نام مدارس شاهد هر ساله جهت ورود به دوره ابتدایی و متوسطه به صورت اینترنتی انجام می شود .

3- آیا برای پیش ثبت نام مدارس شاهد باید هزینه پرداخت نماییم ؟
داوطلبان صرفا برای پیش ثبت نام اینترنتی مدارس شاهد 99 - 1400 نیازی به پرداخت هزینه ندارند .

منبع : ثبت نام مدارس شاهد

ثبت نام میان پایه مدارس شاهد

۲,۲۶۵ بازديد


مدارس شاهد علاوه بر پایه های ورودی ابتدایی ، متوسطه اول و دوم در میان پایه های این مقاطع نیز پذیرش دانش آموز دارند . دانش آموزان متقاضی میان پایه های شاهد باید با داشتن شرایط خاصی در زمان مقرر به صورت حضوری به مدرسه مورد نظر خود مراجعه نمایند .


مدارس شاهد در ابتدا تنها برای تحصیل دانش آموزان شاهد تاسیس شد ، اما اخیرا مدارس شاهد به دلیل کم شدن جمعیت آماری دانش آموزان شاهد ، از میان سایر دانش آموزان پذیرش می کنند .

این مدارس به دلیل کیفیت آموزشی خوب ، شهریه کم و فضای سالم مورد توجه بسیار از دانش آموزان و والدین آن ها هستند . دانش آموزان داوطلب میان پایه باید در زمان مشخص ، به شرط داشتن شرایط لازم به صورت حضوری برای ثبت نام اقدام کنند که در ادامه این مقاله زمان ، نحوه و شرایط ثبت نام مدارس شاهد 99 - 1400 ارائه شده است .


زمان ثبت نام میان پایه مدارس شاهد99 - 1400
متقاضیان میان پایه مدارس شاهد باید از زمان ثبت نام به درستی اطلاع یابند چرا که در صورت اقدام به ثبت نام در خارج از زمان مشخص شده ، مدارک آن ها بررسی نخواهد شد . سال گذشته ثبت نام دانش آموزان میان پایه در این مدارس از اوایل مرداد ماه شروع شد ، احتمالا تاریخ ثبت نام میان پایه شاهد برای امسال هم در اوایل مرداد باشد .

( به محض اعلام زمان دقیق ثبت نام میان پایه مدارس شاهد 99 - 1400 در این قسمت اطلاع رسانی می شود . )

 

برای اطلاع از زمان دقیق ثبت نام میان پایه مدارس شاهد 99 - 1400 ، در کانال تلگرامی مدارس عضو شده و یا پیج اینستاگرام مدارس را دنبال کنید .

شرایط ثبت نام میان پایه مدارس شاهد 99 - 1400
دانش آموزان میان پایه ای که قصد دارند مدارس شاهد را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنند باید شرایطی که از طرف دفتر امور شاهد و ایثارگران ارائه شده را داشته باشند . این شرایط خود به دو دسته عمومی و اختصاصی تقسیم می شوند که در ادامه به تفکیک ارائه شده اند .

 

 شرایط عمومی ثبت نام میان پایه مدارس شاهد ۹۹ - ۱۴۰۰

1) داشتن صلاحیت اخلاقی و رفتاری

2) رعایت احکام شرعی و پوشش اسلامی متناسب با دوره تحصیلی و سن دانش آموزان ( حجاب برتر برای دانش آموزان دختر )

3) التزام و پایبندی خانواده به حفظ شئونات و ارزش های اسلامی و تربیت بدنی

4) رعایت مقررات و آئین نامه انضباطی و تربیتی و آموزشی شاهد و غیرشاهد

5) سکونت در محدوده تعیین شده برای متقاضیان ثبت نام دانش آموزان شاهد و غیرشاهد

 

ثبت نام دانش آموزان شاهد ( فرزندان شهدا ، فرزندان آزادگان و جانبازان بالای 50 درصد ) در همه مقاطع تحصیلی مدارس شاهد ، قطعی است .

 

 شرایط اختصاصی ثبت نام میان پایه مدارس شاهد ۹۹ - ۱۴۰۰

1) کسب حد نصاب معدل ورود به هر پایه 

حداقل معدل مورد نیاز پیش ثبت نام میان پایه مدارس شاهد برای دانش آموزان مدارس شاهد و غیر شاهد با هم متفاوت است که در جدول زیر این معدل برای هر کدام به تفکیک ارائه شده است .

 

پایه     حداقل معدل دانش آموز ورودی به مدارس شاهد    حداقل معدل دانش آموز مدرسه شاهد ( ادامه تحصیل میان پایه )
پایه دوم تا ششم ابتدایی    کسب مقیاس (خیلی خوب) در تمامی دروس در خرداد ماه    کسب مقیاس خیلی خوب در تمامی دروس خرداد ماه
 پایه هشتم دوره اول متوسطه

حداقل معدل 17 نوبت دوم ( میانگین مستمر و پایانی ) و حداقل نمره 16 در تمام دروس در امتحانات نوبت دوم ( میانگین مستمر و پایانی )    
حداقل معدل 16 نوبت دوم و حداقل نمره 15 (میانگین مستمر و پایانی) در امتحانات نوبت دوم در دروس ریاضیات، علوم تجربی، املا، فارسی، زبان عربی و زبان خارجی

 پایه نهم دوره اول متوسطه

حداقل معدل 17 نوبت دوم (میانگین(میانگین مستمر و پایانی) و حداقل نمره 16 در تمام دروس در امتحانات نوبت دوم (میانگین مستمر و پایانی)    حداقل معدل 16 نوبت دوم و حداقل نمره 15 (میانگین مستمر و پایانی) در امتحانات نوبت دوم در دروس ریاضیات، علوم تجربی ، املا، فارسی ، زبان عربی و زبان خارجی
پایه یازدهم دوره دوم متوسطه    قبولی خرداد معدل کل 15 و نمره سالانه 14 در دروس اختصاصی رشته تحصیلی مربوطه    
حداقل معدل کل 14 با حداقل نمره سالانه 13 در دروس اختصاصی رشته مربوطه

پایه دوازدهم دوره دوم متوسطه    قبول خرداد حداقل میانگین نمره سالانه 15 در دروس اختصاصی رشته تحصیلی مربوطه    
حداقل معدل کل 14 با حداقل نمره سالانه 13 در دروس اختصاصی رشته مربوطه

 

2) کسب امتیاز کافی از جدول امتیاز بندی 

دانش آموزان داوطلب مدارس شاهد در صورت داشتن هر امتیاز ایثارگری و یا غیر بنیادی ، باید در زمان مقرر مدارک لازم برای ثبت امتیازات را با خود به مدرسه مورد نظر ببرند . امتیازات ایثارگری و غیر بنیادی در جداول زیر شرح داده شده است .

 

جدول زیر امتیازات اولویت های ایثارگری را نشان می دهد .

 

اولویت ایثارگری 
ردیف    وضعیت دانش آموز     امتیاز    توضیحات و مدارک مورد نیاز
1    دانش آموز جانباز
یا فرزند جانباز 25 تا 49 درصد     3000    ثبت کد ایثارگری در سامانه سجا توسط متقاضی
2     فرزند جانباز تا 25 درصد    2000    ثبت کد ایثارگری در سامانه سجا توسط متقاضی
3    خواهر و برادر شهید و جانباز 70 % و بالاتر    هر مورد 500 امتیاز    معرفی نامه یا کارت شناسایی معتبر از بنیاد شهید
و امور ایثارگران
4    نوه شهید و نوه جانباز 70 % و بالاتر    هرمورد 700 امتیاز - حداکثر 1400 امتیاز    معرفی نامه یا کارت شناسایی معتبر از بنیاد شهید
و امور ایثارگران
5    
نوه شهید اتباع مراجعه به مدرسه جهت ثبت نام    
700 امتیاز    معرفی نامه یا کارت شناسایی معتبر از بنیاد شهید و امور ایثارگران
6    فرزند جهادگر و رزمنده بسیجی    خدمت بسیجییان در جبهه در 8 سال دفاع مقدس ( شهریور 59 تا
شهریور 67 ) – حداکثر 96 ماه
هر ماه 40 امتیاز    گواهی معتبر از نیروی مقاومت بسیج یا جهاد سازندگی
7    فرزند رزمنده جبهه مقاومت    هر ماه 40 امتیاز    گواهی معتبر از حوزه ایثارگران سپاه
8    فرزند رزمنده نظامی یا وظیفه    الف - حضور تو جبهه و مناطق جنگی تو 8 سال دفاع مقدس
( شهریور 59 تا شهریور 67 –  حداکثر 96 ماه ) هرماه 20 امتیاز
ب - حضور تو مناطق امنیتی از تاریخ 67/7/1 به بعد حداکثر 90
ماه ( به ازای هر ماه 2 امتیاز )
ج - حضور تو مناطق عملیاتی از تاریخ 67/7/1 به بعد حداکثر
60 ماه به ازای هر ماه 1/5 امتیاز
د - حضور تو مناطق امنیتی شمال غرب ایران ( از تاریخ
58/1/1 لغایت 59/6/31 ) به مدت 18 ماه ( هر ماه 15 امتیاز)    گواهی معتبر از مراجع
9    نوه آزاده - نوه جانباز 50 تا 69 درصد
نوه آزاده با جانبازی تا 69 درصد      هر مورد 100 امتیاز
  هر مورد 150 امتیاز    معرفی نامه یا کارت شناسایی معتبر از بنیاد شهید وامور ایثارگران
10    نوه جانباز تا 49 درصد ( 2 مورد )
سلاله ( نتیجه ) شهید ( 2 مورد )    هر مورد 50 امتیاز
هر مورد 50 امتیاز    معرفی نامه یا کارت شناسایی معتبر
11    فرزند همسر ( شهید ، جانباز 50 % به بالا و آزاده )    50 امتیاز    معرفی نامه یا کارت شناسایی معتبر
12    نوه رزمنده
فرزند گروه جهادی شمیم شاهد    هرماه 3 امتیاز حداکثر 50 امتیاز
هر ماه 3 امتیاز حداکثر 100 ماه    معرفی نامه یا کارت شناسایی معتبر
13    خواهرزاده یا برادرزاده شهید و
جانباز 70 % به بالا    هر مورد 100 امتیاز
هر مورد 100 امتیاز    معرفی نامه یا کارت شناسایی معتبر


 در جدول زیر امتیازات غیر بنیادی مدارس شاهد ارائه شده است .

 

اولویت های غیر بنیادی
ردیف    وضعیت دانش آموز     امتیاز    توضیحات و مدارک مورد نیاز
1    حافظ قرآن کریم    هر جز 15 امتیاز    ارائه گواهی معتبر از واحد مرتبط اداره کل آموزش و پرورش استان یا سازمان اوقاف و امور خیریه با تایید ستاد شاهد استان
2    حائز رتبه اول تا سوم در مسابقه سالانه حفظ ، مفاهیم
، قرائت
قرآن و نهج البلاغه آموزش و پرورش در سطح منطقه
، استان
، کشوری و بین المللی    مسابقات در سطح منطقه 5 امتیاز
مسابقات در سطح استان 30 امتیاز
مسابقات در سطح کشور 50 امتیاز
مسابقات در سطح بین الملل 60 امتیاز
 .تذکر : حداکثر امتیاز در این بخش 150 امتیاز می باشد    حداکثر 2 گواهی از منطقه پذیرفته شود .
گواهی معتبر از واحد مرتبط در اداره آموزش و پرورش منطقه ،
استان ، حوزه ستادی با تایید ستاد اجرایی شاهد منطقه
3    حائز رتبه اول تا سوم در
مسابقات فرهنگی ، هنری ، ورزشی و علمی دانش آموزان
منطقه ، استان ، کشور و بین المللی    مسابقات در سطح منطقه 5 امتیاز
مسابقات در سطح استان 5 امتیاز
مسابقات در سطح کشور 5 امتیاز
مسابقات در سطح بین الملل 5 امتیاز
تذکر : حداکثر امتیاز در این بخش 150 امتیاز می باشد .    حداکثر 3 گواهی از منطقه پذیرفته شود
گواهی صادره از واحد مرتبط در اداره آموزش و پرورش منطقه ،
استان ، حوزه ستادی
مسابقات علمی شامل المپیاد های علمی و جشنواره خوارزمی
4    فرزند کارمند رسمی و پیمانی آموزش و پرورش و بیاد
شهید شاغل در طرح شاهد
دانش آموزان متقاضی ثبت نام در مدرسه شاهد محل تدریس والدین    اشتغال فعلی ( سال جاری ) در طرح شاهد 97 - 98 :
عوامل آموزشی به ازای هر 6 ساعت در هفته 20 امتیاز
عوامل اداری به ازاری هر 6 ساعت در هفته 15 امتیاز
سابقه سنوات گذشته خدمت ( آموزشی ) تا پایان 97 - 98 ، به
نسبت 24
ساعت در طرح شاهد در سال 8 امتیاز - سابقه سنوات گذشته ( اداری ) در
طرح شاهد هر سال 10 امتیاز
حداکثر امتیازی این بند برای زوج کارمند و فرهنگی
( شاغل در طرح شاهد ) 300 امتیاز است .
به ازای هر 6 ساعت 25 امتیاز ، با حداقل 12 ساعت
ابلاغ سال تحصیل 98 - 99 ( حداکثر 100 امتیاز )    آخرین حکم استخدامی یا ابلاغی رسمی مبنی بر اشتغال موظف در
طرح شاهد در سال تحصیلی جاری
گواهی سابق خدمت در طرح شاهد از مراجع ذیربط
با تایید ستاد اجرایی شاهد منطقه
5    فرزند کارکنان رسمی آموزش و پرورش شاغل در مدرسه ایثارگران    اشتغال فعلی در مدارس ایثارگران ( 97 - 98 ) :
1. عوامل آموزشی به ازای هر 6 ساعت موظف در هفته 8 امتیاز
2. عوامل اداری به ازای هر 8 ساعت موظف در هفته 8 امتیاز
سابقه خدمت تمام وقت موظف در مدارس ایثارگران هر سال 4 امتیاز    آخرین حکم استخدامی یا ابلاغ رسمی اشتغال موظف در مدرسه ایثارگران در سال تحصیلی جاری ( 97 - 98 )
6    فرزندان فرهنگیان شاغل به تدریس در مدارس مناطق امنیتی درگیر و غیر درگیر    100 امتیاز    به تشخیص ستاد شاهد منطقه
7    فرزند کارمند رسمی آموزش پرورش و بنیاد شهید
شاغل یا بازنشسته
مامور یا انتقالی به ادارات دیگر    هر سال سابقه خدمت رسمی یا پیمانی : 5 امتیاز
حداکثر امتیاز سابقه خدمت زوج کارمند : 300 امتیاز    گواهی معتبر از حوزه ایثارگران سپاه
8    فرزند یا نوه خیر مدرسه ساز    حداکثر 120 امتیاز ( با الویت احداث مدرسه شاهد )
به تشخیص ستاد شاهد استان    گواهی صادره در سال جاری از اداره کل نوسازی مدارس استان و تایید کتبی ستاد اجرایی شاهد استان
9    امتیاز علمی دانش آموز    الف) دانش آموزان میان پایه ابتدایی مطابق بند 5
ب) دانش آموزان پایه هفتم مطابق بند 5
ج) معدل دانش آموزان ورودی پایه دهم و میان پایه دوره اول و دوم متوسطه    کارنامه تحصیلی دانش آموز

( این جداول مربوط به امتیازات سال گذشته مدارس شاهد هستند که در صورت ایجاد تغییر در این امتیازات برای امسال ، این مقاله به روز رسانی می شود . )

 


نحوه ثبت نام میان پایه مدارس شاهد 99 - 1400
دانش آموزان علاقمند به ثبت نام میان پایه مدارس شاهد با داشتن شرایطی که در بالا ذکر شد می توانند به صورت حضوری به مدرسه شاهد مورد نظر خود مراجعه کرده و پس از تشکیل پرونده و پر کردن فرم امتیاز بندی ، منتظر اعلام نتیجه نهایی از طرف مدیر مدرسه باشند . 

برای مشاهده لیست مدارس شاهد ، مقاله ای که در ادامه قرار داده شده است را مطالعه کنید .


اعلام نتایج میان پایه مدارس شاهد
دانش آموزان میان پایه ای که مدارک خود را به مدرسه شاهد مورد نظر خود تحویل داده اند ، حدودا یک هفته بعد از تحویل مدارک باید منتظر نتیجه نهایی از طرف مدیر مدرسه باشند . برای مطالعه جزئیات اعلام نتایج مدارس شاهد می توانید مقاله ای که در ادامه قرار داده شده است را مطالعه کنید .

در ادامه بخوانید: اعلام نتایج مدارس شاهد
مشاوران هیوا آماده پاسخگویی به سوالات شما درباره ثبت نام میان پایه مدارس شاهد 99 - 1400 هستند . برای ارتباط با مشاوران با تجربه می توانید از طریق خدمات تلفنی مرکز مشاوره تحصیلی هیوا ، تماس بگیرید .

 

سوالات متداول

1- زمان ثبت نام میان پایه مدارس شاهد در چه تاریخی است ؟
احتمالا در اوایل مرداد ماه باشد که بلافاصله پس از اعلام زمان دقیق ثبت نام میان پایه های این مدارس ، در این مقاله اطلاع رسانی می شود .

2- شرایط ثبت نام میان پایه شاهد چیست ؟
شرایط به دو دسته عمومی و اختصاصی تقسیم می شوند که در این مقاله هر یک به تفکیک پایه تحصیلی شرح داده شده اند .

3- نحوه ثبت نام مدارس شاهد در میان پایه به چه صورت است ؟
به صورت حضوری است که در این مقاله مدارک مورد نیاز برای ثبت نام حضوری در این مدارس ، ارائه شده است .

منبع : ثبت نام میان پایه مدارس شاهد

دانلود نرم افزار شاد برای کامپیوتر

۲,۳۰۳ بازديد

شاد یا شبکه اجتماعی دانش آموزان نرم افزاری ارائه شده توسط وزارت آموزش و پرورش به منظور پیگیری آموزش دانش آموزان در زمان تعطیلی مدارس است . این نرم افزار در نسخه های اندروید و تحت وب ساخته شده و به زودی نسخه ویندوز این نرم افزار برای کامپیوتر ارائه خواهد شد .


با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس ، نیاز به یک بستر برای ادامه آموزش دانش آموزان از راه دور وجود داشت . در ابتدا وزارت آموزش و پرورش با همکاری با صدا و سیما اقدام به پخش برنامه های آموزشی در تمامی مقاطع نمود . اما با توجه به حجم بالای محتوای آموزشی و  نبود امکان رفع اشکال ، بسیاری از معلمان و دانش آموزان به شبکه های اجتماعی روی آوردند .

وزارت آموزش و پرورش نیز تصمیم گرفت با ارائه نرم افزار شاد ، ارتباط بهتر و یکپارچه بین معلمان و دانش آموزان را میسر سازد . این برنامه راهی ارتباطی بین معلمان و دانش آموزان است که بتوانند از طریق این پیام رسان با یکدیگر در ارتباط بوده و تاخیر به وجود آمده در روند آموزش را جبران کنند .
این نرم افزار فعلا در نسخه های اندروید و تحت وب ارائه شده است و به محض انتشار نسخه ویندوز برای کامپیوتر های شخصی لینک آن در ادامه مقاله قرار داده خواهد شد .


زمان انتشار برنامه شاد برای ویندوز
معمولا در نرم افزار های محبوب ، نسخه ویندوز برای کامپیوتر هم در اختیار کاربران قرار می گیرد تا در صورت عدم دسترسی به تلفن های هوشمند بتوان از امکانات آن برنامه استفاده نمود .
وزارت آموزش و پرورش هم با توجه به محبوبیت ویندوز و امکان اینکه برخی از دانش آموزان ممکن است دسترسی به گوشی های هوشمند نداشته باشند ، تصمیم دارد نسخه ویندوز نرم افزار شاد برای کامپیوتر را منتشر کند . اما هنوز تاریخ دقیقی از طرف وزارت آموزش و پرورش اعلام نشده است . 
با توجه به اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش در خصوص شروع کلاسهای مجازی از ابتدای اردیبهشت ماه انتظار می رود که تمامی نسخه های برنامه شاد از قبیل نسخه ایفون و ویندوز تا قبل از آن ارائه خواهد شد . اما در ادامه مقاله نحوه اجرای برنامه شاد بر روی کامپیوتر توضیح داده شده است .

در صورتی برای نصب و فعال سازی نرم افزار شاد با استفاده از گوشی اندرویدی با خطا مواجه می شوید مطالعه مقاله زیر به شما توصیه می شود .


لینک دانلود برنامه شاد برای ویندوز
برنامه شاد یک پیام رسان منحصر به ارتباط بین معلمین و دانش آموزان می باشد و مانند هر پیام رسان دیگری نسخه های مختلفی از قبیل اندروید ، ایفون ، تحت وب و ویندوز دارد . در صورت انتشار نسخه از نرم افزار شاد برای کامپیوتر لینک دانلود آن در ادامه قرار داده خواهد شد .

به محض انتشار نرم افزار شاد برای کامپیوتر لینک دانلود آن در این قسمت قرار داده خواهد شد .

 

همانطوری که توضیح داده شد برنامه شاد برای کامپیوتر منتشر نشده است به همین دلیل می توانید با استفاده از نرم افزار های اجرا کننده فایل APK بر روی کامپیوتر استفاده نموده و بر نامه شاد را با استفاده از آن اجرا نمایید .

برای این کار می توانید با استفاده از لینک زیر فایل اندرودی برنامه شاد را دانلود و سپس توضیحات نحوه اجرای آن بر روی کامپیوتر را در قسمت بعدی مطالعه نمایید . 


راهنمای نصب برنامه شاد بر روی کامپیوتر
همانطوری که اشاره شد برنامه شاد برای کامپیوتر ارائه نشده است به همین دلیل می توانید با نصب برنامه های اجرا کننده فایل APK روی کامپیوتر برنامه شاد اندرویدی را اجرا نمایید . برای اینکار لازم است مراحل زیر را انجام دهید . 

1. ابتدا یک برنامه جانبی با عنوان شبیه ساز اندروید را دانلود و نصب نمایید . در ادامه لینک یکی از بهترین نرم افزار های شبیه ساز اندروید یعنی برنامه Nox Player برای دانلود قرار داده شده است .

 

2. پس از نصب برنامه شبیه ساز اندروید بر روی ویندوز حال باید فایل اندرویدی نرم افزار شاد را دانلود کنید . برای دانلود این نرم افزار می توانید از لینک مقاله بالا استفاده نمایید و یا لینک مستقیم دانلود در ادامه قرار داده شده است . 

 

 

3. ابتدا نرم افزار شبیه ساز را اجرا و سپس در قسمت open file نسخه اندرویدی برنامه شاد را اجرا کنید . با اجرای دقیق مراحل زیر برنامه شاد برای کامپیوتر اجرا می شود .

 

 


در صورت وجود هر گونه سوال در رابطه با نحوه دانلود و نصب نرم افزار شاد برای کامیپوتر ، می توانید با کارشناسان سامانه مشاوره هیوا تماس گرفته و مشاوره دریافت کنید . هم چنین آخرین اخبار مدارس از طریق کانال تلگرام مدارس هیوا و صفحه ی اینستاگرام مدارس هیوا به اطلاع دانش آموزان می رسد .

سوالات متداول

1- نسخه ویندوز برنامه شاد چه زمانی ارائه می شود ؟
هنوز زمان دقیق ارائه این برنامه برای کامپیوتر مشخص نشده ولی به محض انتشار آن داخل متن مقاله اطلاع رسانی می شود .

2- آیا نسخه ویندوز برنامه شاد با نسخه تحت وب آن متفاوت است ؟
بله . همانطوری که در متن مقاله توضیح داده شده است نسخه تحت وب قابلیت نصب بر روی کامپیوتر ها را ندارد و با مرورگر هر دستگاهی قابل استفاده است .

3- نحوه فعال سازی و عضویت در برنامه شاد برای کامپیوتر به چه صورت است ؟
فعال سازی برنامه شاد برای کامپیوتر تفاوتی با نسخه های دیگر این پیام رسان ندارد که مراحل کامل فعال سازی آن داخل متن مقاله شرح داده شده است .

منبع : دانلود نرم افزار شاد برای کامپیوتر

کارنامه سبز کنکور سراسری

۲,۲۷۳ بازديد

کارنامه سبز کنکور سراسری 99 یا همان کارنامه نهایی یا محرمانه بعد از اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته کنکور سراسری بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی sanjeshorg قرار خواهد گرفت و در آن رتبه داوطلب در تمامی انتخاب های مندرج در فرم انتخاب رشته کنکور سراسری در مقایسه با آخرین رتبه پذیرفته شده در کنکور سراسری مشخص شده است .

داوطلبان تحصیل در رشته های با آزمون دانشگاه های سراسری ، می بایست بعد از اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری منتظر انتشار کارنامه سبز این آزمون باشند تا از وضعیت قبولی خود در سایر دانشگاه های انتخابی مطلع گردند .

سازمان سنجش چند روز بعد از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 99 ، کارنامه ای حاوی رتبه داوطلب و آخرین رتبه پذیرفته شده در هر رشته محل منتشر کرده و به داوطلبان این امکان را می دهد تا با مقایسه این اطلاعات وضعیت قبولی یا عدم قبولی خود را بررسی نمایند .

در کارنامه سبز کنکور سراسری همه انتخاب های داوطلب درج شده و امکان مشاهده شانس قبولی داوطلب در انتخاب های پایین تر وجود خواهد داشت . در این کارنامه برای تمامی داوطلبان رتبه داوطلب و رتبه آخرین فرد پذیرفته شده در هر کد رشته محل مشخص خواهد شد . در ادامه این مقاله به بررسی زمان ، نحوه مشاهده و مشاوره کارنامه سبز کنکور سراسری ۹۹ پرداخته ایم .

زمان مشاهده کارنامه سبز کنکور سراسری 99
سال گذشته​ کارنامه نهایی کنکور سراسری در روز پنجشنبه مورخ 98/06/28 بر روی سایت sanjesh.org منتشر خواهد شد . پیش بینی می شود امسال هم کارنامه نهایی کنکور سراسری 99 در دهه سوم شهریور ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار بگیرد .

با توجه به اینکه بازه زمانی اعلام شده تقریبی می باشد داوطلبان می توانند برای اطلاع از زمان دقیق انتشار کارنامه نهایی کنکور سراسری ۹۹ عضو  کانال تلگرام مشاوره کنکور سراسری هیوا ، صفحه اینستاگرام مشاوره کنکور سراسری هیوا شوید . به محض مشخص شدن زمان دقیق انتشار کارنامه نهایی کنکور سراسری 99 این مقاله به روز رسانی خواهد شد .

 

نحوه مشاهده کارنامه سبز کنکور سراسری 99
داوطلبانی که در انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۹ شرکت کردند ، می بایست چند روز بعد از اعلام نتایج کنکور 99 جهت مشاهده کارنامه سبز خود ، به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کنند و پس از ورود به بخش کنکور سراسری بر روی لینک مربوط به " کارنامه نهایی کنکور سراسری ۹۹ " کلیک نمایند و با وارد کردن یکی از اطلاعات ثبت نامی خود نسبت به دریافت آن اقدام نمایند .

داوطلبان می توانند به منظور اطلاع از نحوه دریافت کارنامه سبز کنکور سراسری مقاله راهنمای دریافت کارنامه سبز سازمان سنجش sanjesh.org​ مطالعه نمایند .

 

توضیحات کارنامه سبز کنکور سراسری 99
کارنامه سبز کنکور سراسری ۹۹ از 5 ستون تشکیل شده است .

 ستون ترتیب علاقمندی داوطلب بر اساس فرم انتخاب رشته

 ستون کد رشته امتحانی انتخابی داوطلب بر اساس دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری

 ستون رتبه داوطلب : رتبه مندرج در این ستون پس از مقایسه با تمام انتخاب کنندگان این رشته محل محاسبه شده است . به عبارت دیگر کارنامه اولیه کنکور سراسری کلیه داوطلبانی که این رشته محل را در فرم انتخاب رشته خود درج کرده اند با یک دیگر مقایسه شده و بر این اساس رتبه ای به هر یک از آن ها اختصاص می یابد .
به بیانی ساده : رتبه از مقایسه نمره کل داوطلبان در سهمیه مورد نظر با هم به دست می آید . سازمان سنجش داوطلبان را بر اساس نمره کل ( تراز ) و به صورت نزولی  مرتب می کند و به بالاترین نمره کل رتبه 1 و دومین نمره کل رتبه 2 و ...  می دهد .

به عنوان مثال اگر بالاترین تراز کسب شده توسط داوطلب تجربی 13000 باشد سازمان سنجش رتبه 1 را به او می دهد و مابقی رتبه ها متناسب با تراز به داوطلبان از 2 تا... اختصاص داده می شود . بنابراین هر چه تراز اکتسابی داوطلب بالاتر ، به تبع آن رتبه داوطلب پایین تر خواهد بود و شانس قبولی او بیش تر می باشد .

 ستون آخرین رتبه قبولی : رتبه آخرین نفر قبولی در بین انتخاب کنندگان این رشته محل محاسبه شده و در این ستون درج می شود .

 ستون نتیجه : در این ستون انتخاب های داوطلبان به ترتیب علاقه بررسی می شود .

اگر رتبه داوطلب در رشته محلی پایین تر از رتبه آخرین نفر قبولی باشد ، داوطلب در آن رشته محل پذیرفته شده و با علامت  * نمایش داده میشود .

در صورتی که در این ستون عددی از 1 تا 9 درج شده باشد مفهوم آن در انتهای کارنامه ارائه خواهد شد .

تصویر زیر نمونه ای از کارنامه سبز این آزمون را نشان می دهد .



اطلاعات کارنامه سبز زمانی برای داوطلب مفید است که رتبه داوطلب از رتبه آخرین نفر قبولی عدد کوچک تر یا مساوی باشد . 

 

مثال : با استناد به کارنامه بالا داوطلب در انتخاب شماره 136 دارای قبولی می باشد ، زیرا رتبه داوطلب از آخرین رتبه قبولی عدد کوچک تری می باشد .
در انتخاب شماره 2 به دلیل اینکه رتبه داوطلب از آخرین رتبه قبولی عدد بزرگ تری می باشد داوطلب در این کد رشته دارای قبولی نمی باشد .

 

در جدول زیر به بررسی مفهوم مندرجات کارنامه در ستون نتیجه پرداخته ایم .

 

مفهوم مندرجات کارنامه در ستون نتیجه
نمایش عدد 1    به منزله عدم دارابودن شرایط و ضوابط اختصاصی مندرج در دفترچه انتخاب رشته کنکور 99 می باشد ( نظیر تکرار کد رشته انتخابی ، عدم رعایت جنسیت پذیرش ، عدم توجه به ضوابط رشته های دارای شرایط خاص برای رشته مذکور و...).
نمایش عدد 2    بیانگر آن است که شما در یک کد رشته محل برای مصاحبه به دانشگاه دعوت شدید .
نمایش عدد 3    
بیانگر آن است که داوطلب با توجه به داشتن نمره در رشته محل انتخابی ، در سهمیه مجاز دیگری به جز سهمیه نهایی پذیرفته شده است .

برای بهیاران و یا کارمندان که با استفاده از سهمیه بهیاران در رشته پرستاری و یا با استفاده از سهمیه کارمندی پذیرفته شده اند نیز عدد 3 درج شده است.​

نمایش عدد 4    بیانگر آن است که وضعیت علمی و عمومی شما در رشته های پردیس های فرهنگیان یا دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در دست بررسی می باشد .
نمایش عدد 5    بیانگر آن است که داوطلب با توجه به ضوابط عمومی گزینش در انتخاب رشته‌ های دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت معلم شهید رجایی امتیاز لازم را کسب نکرده و در اولویت جذب قرار نگرفته است این داوطلبان حداکثر ظرف دو ماه از زمان انتشار اسامی پذیرفته شدگان فرصت دارند با همراه داشتن کارت شناسایی و تصویر کارنامه نهایی به هسته گزینش آموزش و پرورش استان بومی به نشانی مندرج در پایگاه اطلاع رسانی هیات مرکزی گزینش وزرات آموزش پرورش به نشانی www.qozinesh.medu.ir مراجعه نمایید .
 
نمایش عدد 7    به معنی عدم کسب حد نصاب امتیاز در مصاحبه تخصصی و یا عدم احراز شرایط ( سن ، معدل ، ویژگی های جسمانی ، … و غیبت در مصاحبه ) می باشد 
نمایش عدد 9    عدد نه به این معنی است که وضعیت علمی و عمومی شما در یکی از دانشگاه های شاهد ، علوم قضایی ، علوم پزشکی بقیه الله(عج)، شهید مطهری ،
صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ، غیر انتفاعی امام رضا (ع) ،علوم پزشکی ارتش ،دانشکده غیر انتفاعی رفاه یا یکی از رشته های مدیریت بیمه اکو ، دکتری پیوسته بیو
تکنولوژی ،کاردانی فوریت های پزشکی ،تربیت مربی عقیدتی سیاسی سپاه یا موسیقی نظامی دردست بررسی است .
*     داوطلب در این کد رشته محل پذیرفته شده است .

در نظر داشته باشید توضیحات ارائه شده در این بخش بر اساس کارنامه نهایی سال 98 است به محض انتشار کارنامه نهایی کنکور سراسری 99 در صورت تغییرات مقاله به روز رسانی می شود .

 


اعتراض به کارنامه سبز کنکور سراسری 99
در صورت عدم برگزاری تکمیل ظرفیت کنکور سراسری انتشار کارنامه نهایی آخرین مرحله از برگزاری کنکور سراسری است به این صورت که آن دسته از داوطلبانی که در کدرشته محل دلخواه خود پذیرفته شده اند می توانند با توجه به اطلاعیه های دانشگاه در خصوص ثبت نام اینترنتی و حضوری و مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام که در سایت رسمی آن قرار می گیرد برای ثبت نام در واحد دانشگاهی اقدام کنند .

همچنین داوطلبانی که به نتایج اعلام شده معترض هستند و یا خواهان بررسی اولویت های بعدی یا تغییر دوره قبولی خود می باشند می بایست به سایت sanjesh.org مراجعه کنند و از طریق ثبت درخواست در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش اعتراضات خود را مطرح نمایند  . ما در مقاله اشتباه در انتخاب رشته کنکور سراسری 99​ راهنمای تصویری نحوه ثبت درخواست در سایت سازمان سنجش را همراه با توضیحات قرار داده ایم . 

 


 توجه : داوطلبان می توانند برای دریافت کارنامه سبز کنکور سراسری ۹۹ از کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا کمک گرفته و از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا سوالات خود را با کارشناسان این مرکز در میان گذارند .   

در نظر داشته باشید داوطلبانی که بعد از بررسی کارنامه نهایی و درخواست به سازمان سنجش موفق به قبولی در هیچ کد رشته محلی نشدند می توانند نسبت به برنامه ریزی برای کنکور 1400 اقدام کنند و یا در ثبت نام بدون کنکور سراسری بهمن 99 ، ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 99  ، ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 99 و ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 99 اقدام کنند .

 

سوالات متداول

1- من تو اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری مردود اعلام شدم . می خواستم بدونم می تونم از این کارنامه برای انتقالی یا اشتباه در انتخاب رشته استفاده کنم ؟
در این مقاله کاربرد کارنامه سبز برای انتقالی یا اشتباه در انتخاب رشته برای کلیه ی داوطلبانی که در انتخاب رشته شرکت کرده اند ارائه شده است .

2- دیدن کارنامه سبز چه کاربردی داره ؟
با استفاده از کارنامه سبز مطلع می شوید در کدام یک از رشته محل ها امکان قبولی داشته اید که در این به طور کامل به آن پرداخته ایم . 

3- من به اطلاعات ثبت نامیم برای دریافت کارنامه نهاییم دسترسی ندارم ، از کجا می تونم اطلاعاتم رو به دست بیارم ؟
شما می تونید اطلاعات ثبت نامی خود را به صورت آنلاین از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش دریافت نمایید .

منبع : کارنامه سبز کنکور سراسری

کارنامه سبز کنکور 99

۲,۲۷۹ بازديد

کارنامه سبز کنکور سراسری 99 یا همان کارنامه نهایی بعد از اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری بر روی سایت سازمان سنجش  به نشانی sanjesh.org قرار خواهد گرفت و در آن تمامی جزئیات مربوط به انتخاب رشته رتبه داوطلب ، رتبه آخرین نفر قبولی در کد رشته محل های انتخابی مشخص شده است .

کارنامه سبز که با عناوین کارنامه نهایی یا کارنامه محرمانه نیز شناخته می شود و تقریبا یک هفته بعد از اعلام نتایج نهایی کنکور ۹۹ از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org منتشر می شود .

در این کارنامه تمام کد رشته محل هایی که داوطلبان در فرم اینترنتی انتخاب رشته خود وارد کرده اند ، نوشته شده است ، به طوریکه برای هر کد رشته محل و هر انتخاب ، رتبه داوطلب در آن کد رشته محل و رتبه آخرین نفر قبولی ( وضعیت داوطلب ) در آن انتخاب مشخص شده است . در این مقاله به بررسی جزئیات کارنامه سبز کنکور سراسری 99 می پردازیم .


زمان انتشار کارنامه سبز کنکور 99
سال گذشته ، کارنامه محرمانه کنکور سراسری ، در تاریخ 26 شهریور یعنی تقریبا یک هفته بعد از اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری ، در سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org منتشر شد بنابراین پیش بینی می شود امسال هم در دهه سوم شهریور ماه ۹۹ در اختیار داوطلبان قرار بگیرد .

از آنجایی که هنوز اطلاعیه ای مبنی بر زمان دقیق انتشار کارنامه سبز 99 منتشر نشده است به داوطلبان توصیه می کنیم ، برای اطلاع از زمان دقیق انتشار کارنامه سبز کنکور سراسری ۹۹ عضو کانال تلگرام مشاوره کنکور سراسری هیوا و صفحه اینستاگرام مشاوره کنکور سراسری هیوا شوید .

 


نحوه دریافت کارنامه سبز کنکور سراسری 99
داوطلبانی که در انتخاب رشته کنکور سراسری 99 شرکت کردند ، می بایست جهت مشاهده کارنامه سبز کنکور سراسری 99 مراحل زیر را طی کند :

 

  جست و جو آدرس  sanjesh.org 

 

  انتخاب گزینه سراسری از منوی سمت راست

 

 

 انتخاب لینک " کارنامه نهایی آزمون سراسری سال 99

  وارد کردن اطلاعات خواسته شده

  روش اول : جستجو بر اساس شماره پرونده و مشخصات فردی 

  روش دوم : جستجو بر اساس شماره داوطلبی و مشخصات فردی

 مشاهده و دریافت کارنامه سبز

 

راهنمای تصویری بالا مربوط به سال 98 است در صورت تغییرات در نحوه انتشار کارنامه نهایی کنکور سراسری 99 مقاله به روز رسانی می شود .

 در نظر داشته باشید : داوطلبان در صورت فراموش کردن اطلاعات ثبت نامی خود می توانند برای بازیابی شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام کنکور ۹۹ از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش اقدام کنند . برای اطلاع از نحوه دریافت شماره پرونده و داوطلبی کنکور سراسری مقاله زیر را مطالعه کنید .

 

توضیحات کارنامه سبز کنکور سراسری 99
همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید کارنامه سبز کنکور سراسری ۹۹ در واقع همان فرم انتخاب رشته داوطلب می باشد که به ترتیب مورد بررسی قرار گرفته و رتبه داوطلب با رتبه آخرین نفر قبولی مقایسه شده است . 

 کارنامه نهایی دارای 5 ستون است .

ستون ترتیب علاقه : در این ستون ترتیب رشته محل های انتخابی داوطلب که در فرم انتخاب رشته کنکور سراسری 99 درج کرده بود نشان داده شده است .

ستون کد رشته انتخابی : در این ستون کد رشته محل های انتخابی داوطلب درج شده است .

 ستون رتبه داوطلب : نشانگر آن است که خود داوطلب نفر چندم در بین تمام کسانی که کد رشته مورد نظر را انتخاب کرده اند شده است .

 ستون آخرین رتبه قبولی این عدد نشانگر آخرین فرد پذیرفته شده در بین همه داوطلبانی است که در یکی از انتخاب های خود کد رشته محل مورد نظر را انتخاب کرده اند . 

 ستون نتیجه : در این ستون انتخاب های شما به ترتیب علاقه بررسی می شود . در صورتی که در رشته محلی رتبه شما پایین تر از رتبه آخرین نفر قبولی باشد آن رشته محل به عنوان محل قبولی شما اعلام می شود و با علامت * در این ستون نشان داده می شود . در صورتی که در این ستون عددی درج شده باشد مفهوم آن در انتهای کارنامه ارائه خواهد شد .

در نظر داشته باشید بعد از مشاهده کارنامه سبز اگر در هر کدام از انتخاب هایتان رتبه داوطلب از رتبه آخرین نفر قبولی عدد کوچک تر یا مساوی باشد به این معناست که شما شانس قبولی در آن رشته محل را داشتید ، البته به شرطی که آن کدرشته محل را در انتخاب های بالاتر از محل قبولی فعلی خود ثبت می کردید .

 

برای اطلاع از نحوه استفاده از کارنامه سبز کنکور سراسری و پذیرش در سایر کد رشته محل های قبولی ، مقاله اشتباه در انتخاب رشته کنکور سراسری 99 را مطالعه نمایید .

مفهوم مندرجات کارنامه در ستون نتیجه :

 

عدد 1 : عدد یک بیانگر آن است که فرد فاقد شرایط و ضوابط اختصاصی مندرج در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 99 می باشد

( نظیر تکرار کد رشته انتخابی ، عدم رعایت جنسیت پذیرش ، عدم توجه به ضوابط رشته های دارای شرایط خاص برای رشته مذکور و...) .

عدد 2 : عدد دو بیانگر آن است که شما در یک کد رشته محل برای مصاحبه به دانشگاه دعوت شدید .
عدد 3 :  عدد سه بیانگر آن است که داوطلب با توجه به داشتن نمره در رشته محل انتخابی ، در سهمیه مجاز دیگری به جز سهمیه نهایی پذیرفته شده است .

برای بهیاران و یا کارمندان که با استفاده از سهمیه بهیاران در رشته پرستاری و یا با استفاده از سهمیه کارمندی پذیرفته شده اند نیز عدد 3 درج شده است.​


عدد 4 : عدد چهار بیانگر آن است که وضعیت علمی و عمومی شما در رشته های پردیس های فرهنگیان یا دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در دست بررسی می باشد .

عدد 5 : بیانگر آن است که داوطلب با توجه به ضوابط عمومی گزینش در انتخاب رشته‌ های دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت معلم شهید رجایی امتیاز لازم را کسب نکرده و در اولویت جذب قرار نگرفته است این داوطلبان حداکثر ظرف دو ماه از زمان انتشار اسامی پذیرفته شدگان فرصت دارند با همراه داشتن کارت شناسایی و تصویر کارنامه نهایی به هسته گزینش آموزش و پرورش استان بومی به نشانی مندرج در  پایگاه اطلاع رسانی هیات مرکزی گزینش وزرات آموزش پرورش به نشانی www.qozinesh.medu.ir مراجعه نمایید .

عدد 7 : عدد هفت به معنی عدم کسب حد نصاب امتیاز در مصاحبه تخصصی و یا عدم احراز شرایط ( سن ، معدل ، ویژگی های جسمانی ، … و غیبت در مصاحبه ) می باشد .

عدد 9 : عدد نه به این معنی است که وضعیت علمی و عمومی شما در یکی از دانشگاه های شاهد ، علوم قضایی ، علوم پزشکی بقیه الله(عج)، شهید مطهری ، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ، غیر انتفاعی امام رضا (ع) ،علوم پزشکی ارتش ،دانشکده غیر انتفاعی رفاه یا یکی از رشته های مدیریت بیمه اکو ، دکتری پیوسته بیو تکنولوژی ، کاردانی فوریت های پزشکی ، تربیت مربی عقیدتی سیاسی سپاه یا موسیقی نظامی دردست بررسی است .
علامت ( * ) :  علامت *  نشان می‌ دهد که داوطلب در این کد رشته محل پذیرفته شده است .


توجه داشته باشید : کسانی که بر اساس اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور 99 مردود شده اند نمی توانند از کارنامه نهایی خود برای انتقالی کمک بگیرند زیرا تمام انتخاب های آن ها توسط سازمان سنجش بررسی شده است و در هیچ کد رشته محلی در انتخاب هایشان پذیرفته نشده اند ( این کارنامه تنها برای اطلاع داوطلبان مردود از آخرین رتبه فرد پذیرفته شده منتشر شده است ) ، این دسته از داوطلبان می توانند در صورت ارائه تکمیل ظرفیت ، در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری یا تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد شانس خود را امتحان کنند یا در ثبت نام رشته های بدون کنکور سراسری 99 ، ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 99 شرکت نمایند . 



داوطلبان می توانند برای دریافت کارنامه سبز کنکور سراسری ۹۹ از کارشناسان سامانه مشاوره تحصیلی هیوا کمک گرفته و از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا سوالات خود را با کارشناسان این مرکز در میان گذارند .   

 


سوالات متداول

1- کارنامه سبز کنکور سراسری 99 چیست ؟
کارنامه سبز کنکور سراسری همان فرم انتخاب رشته داوطلب است که در آن وضعیت قبولی داوطلب نسبت به آخرین نفر قبولی در رشته محل های انتخابی مشخص شده است .که توضیحات تکمیلی در این مقاله ارائه شده است .

2- کارنامه سبز کنکور سراسری 99 کی منتشر می شود ؟
تقریبا یک هفته بعد از اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری این کارنامه منتشر می شود که برای اطلاع از توضیحات بیشتر می توانید مقاله را مطالعه نمایید .

3- کارنامه سبز در چه حالتی مفید است ؟
چنانچه بعد از مشاهده کارنامه سبز ، رتبه داوطلب از رتبه آخرین نفر قبولی عدد کوچک تر یا مساوی باشد می توانید شانس قبولی خود را در سایر رشته های قبولی امتحان کنید که برای مشاهده توضیحات تکمیلی می توانید مقاله را مطالعه نمایید .

منبع : کارنامه سبز کنکور 99

تسهیلات جدید برای دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 98 - 99

۲,۲۵۷ بازديد

بر اساس مصوبه جدید هیات رییسه دانشگاه آزاد ، دانشجویان کارشناسی ارشد این دانشگاه می توانند تا 3 درس را بدون پرداخت شهریه بگذرانند .

جلسه هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی که صبح امروز به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد ، چندین مصوبه آموزشی داشت که یکی از موضوعات آن مربوط به دانشجویانی است که نمره پایینی در کلاس‌های مجازی دریافت می‌کنند .

بر همین اساس هیأت رئیس دانشگاه آزاد مصوب کرد ، دانشجویانی که این ترم ( نیمسال دوم 98 - 99 ) در کلاس‌های مجازی شرکت کرده اند ، چنانچه در مقطع کارشناسی ارشد نمره زیر ۱۴ کسب کنند ، تا یک سال فرصت دارند ، مازاد بر واحدهای انتخابی تا سقف ۳ درس را مجدداً انتخاب کنند .

دانشجویان می‌توانند این ۳ درس را بدون پرداخت شهریه انتخاب و سپس در کلاس‌های حضوری شرکت کنند و نمره خود را ارتقا دهند .

منبع : تسهیلات جدید برای دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 98 - 99

اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری

۲,۲۵۶ بازديد

پس از اتمام مرحله انتخاب رشته کنکور سراسری ، سازمان سنجش نتایج انتخاب رشته را حدودا نیمه دوم شهریور ماه روی سایت خود به نشانی sanjesh.org منتشر می کند تا داوطلبانی که در انتخاب رشته کنکور سراسری شرکت داشتند از قبولی یا عدم قبولی خود مطلع شوند . داوطلبان برای مشاهده نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری می بایست در زمان مشخص شده از سوی سازمان سنجش به سایت مذکور رفته و نتایج خود را مشاهده کنند .


پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 99 داوطلبان مجاز به انتخاب رشته محل های دانشگاه های سراسری اعم از روزانه ، شبانه ، پیام نور ، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان به سایت سازمان سنجش به نشانی sangesh.org مراجعه کرده و فرم اینترنتی مربوطه را تکمیل می کنند .

متقاضیان در این مرحله مجاز به انتخاب 150 کد رشته محل متناسب با گروه آزمایشی امتحانی خود از دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۹ می باشند . پس از آن سازمان سنجش به بررسی فرم انتخاب رشته تمامی داوطلبان پرداخته و نتایج نهایی انتخاب رشته کنکور سراسری 99 را به صورت قبولی داوطلب در یک رشته محل یا عدم قبولی منتشر می کند . در ادامه به بررسی زمان ، نحوه مشاهده و مشاوره اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۹ می پردازیم . 


زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 99
سازمان سنجش پس از بررسی فرم انتخاب رشته داوطلبان کنکور سراسری ۹۹ ، نتایج انتخاب رشته این آزمون را منتشر کرده و بر روی سایت خود به نشانی sanjesh.org قرار می دهد . داوطلبان برای اطلاع سایر اخبار پیرامون کنکور سراسری ۹۹ می توانند عضو کانال تلگرام مشاوره کنکور سراسری هیوا یا صفحه اینستاگرام کنکور سراسری هیوا باشند . 

بر اساس جدید ترین اخبار منتشر شده ، نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 99 ، احتمالا دهه دوم شهریور ماه منتشر می شود .

 

نحوه مشاهده اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 99
پس از مشخص شدن زمان اعلام نتایج کنکور سراسری ۹۹ داوطلبان می بایست به سایت sanjesh.org مراجعه کرده و بخش  " سراسری " را انتخاب نمایند و بر روی لینک نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 99 کلیک کنند .

 

 داوطلبان با دو روش جستجو می توانند نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 99 خود را مشاهده کنند :

 روش جستجو اول : هر داوطلب می تواند با وارد کردن شماره داوطلبی و شماره شناسنامه و عبارت امنیتی نتیجه خود را مشاهده کند .

 روش جستجو دوم : هر داوطلب می تواند با وارد کردن شماره پرونده و شماره شناسنامه و عبارت امنیتی نتیجه خود را مشاهده کند .





در صورت قبولی داوطلب در یکی از انتخاب های خود در فرم انتخاب رشته کنکور سراسری 99 ، کارنامه ای مطابق تصویر زیر در یک ستون کد رشته محل پذیرفته شده و در ستون دوم عنوان رشته و دوره قبولی و محل قبولی مشخص می شود . 


در صورت عدم قبولی داوطلب در هیچ کد رشته محلی کارنامه زیر به نمایش در می آید .
در ستون کد رشته علامت ( --- ) و در ستون دوم کلمه ( مردود ) درج می شود .

 

 داوطلبانی که در زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری به شماره پرونده و شماره داوطلبی خود دسترسی ندارند مطالعه مقاله نحوه دریافت شماره پرونده و داوطلبی کنکور سراسری را توصیه می کنیم .

 


مشاوره اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 99
گاها با داوطلبانی مواجه هستیم که به نتایج نهایی کنکور سراسری معترض بوده و منتظر انتشار کارنامه نهایی کنکور سراسری 99 هستند . سازمان سنجش با انتشار کارنامه سبز امکان درخواست اشتباه در انتخاب رشته و رفع محرومیت از کنکور سراسری را در اختیار داوطلبانی قرار داده که به دلیل بی دقتی یا عدم آگاهی دچار اشتباهاتی در مرحله انتخاب رشته شده و نتیجه دلخواه را کسب نمی کنند ، بتوانند از قابلیت درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کنکور سراسری استفاده کرده و با ثبت درخواست در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش ، اعتراضات خود را مطرح نمایند تا از این طریق به اصلاح برخی اشتباهات رایج در انتخاب رشته کنکور سراسری بپردازند . 

  به منظور اطلاع از نحوه استفاده از کارنامه سبز به منظور ثبت درخواست اشتباه در انتخاب رشته و بررسی اولویت بعدی مقاله زیر را مطالعه کنید .


داوطلبان به منظور مشاهده نتایج نهایی انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۹ می توانند ضمن استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا از راهنمایی های کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا بهره مند شوند .  

 


سوالات متداول

1- نتایج انتخاب رشته کنکور ۹۹ چه زمانی اعلام می شود ؟
نتایج نهایی کنکور سراسری 99 دهه سوم شهریور ماه اعلام می شود که البته به محض اعلام در این مقاله اطلاع رسانی می شود .

2- نتایج انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان چه زمانی اعلام می شود ؟
نتایج انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان هم زمان با اعلام نتابج انتخاب رشته کنکور سراسری منتشر می شود که البته در این مقاله راهنمای تصویری اعلام نتایج قرار گرفته شده است  .

3- در زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری ، وضعیت قبولی در سایر رشته محل ها  قابل مشاهده است ؟
خیر . در اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری تنها قبولی یا عدم قبولی داوطلب مشخص می شود که البته توضیحات بیشتر در این خصوص در متن مقاله ارائه شده است .

منبع : اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری