سامانه خدمات الکترونیک سخا services.epolice.ir

۲,۲۹۰ بازديد

سامانه خدمات الکترونیک سخا نظام وظیفه به نشانی services.epolice.ir یکی از سامانه های مربوط به خدمت وظیفه سربازی است که بسیاری از امور مربوط به مشمولان را به صورت غیر حضوری ارائه می دهد. این سامانه به سایت سخا نیز معروف بوده و برای ورود به آن نیاز به کد سخا 5 رقمی و کد ملی می باشد.

برای مشاوره سامانه خدمات الکترونیک سخا نظام وظیفه



بی شک خدمت سربازی و انجام دادن مراحل مربوط به آن، یکی از سخت ترین مراحل زندگی سربازان و مشمولان است. سازمان نظام وظیفه برای راحت تر کردن امور مربوط به خدمت سربازی، یک سری خدمات را به مشمولان ارائه می دهد. یکی از این خدمات سامانه سخا سربازی است. سایت سخا بسیاری از امور مربوط به مشمولان را در خود جای داده است و باعث کاهش نیاز به مراجعات حضوری سربازان و مشمولان به دفاتر پلیس +10 یا هر ارگانی مربوطه دیگری شده است.

مشولان برای مراجعه به سایت سخا انتظامی ابتدا باید وارد آدرس اینترنتی services.epolice.ir شده و سپس اطلاعات خواسته شده مانند کد ملی و کد سخا را در فیلدهای مربوطه ثبت نمایند. آشنایی با نحوه ورود و امکانات بخش های مختلف این سامانه به مشمولان کمک کرده تا به راحتی و بدون مراجعه حضوری به بررسی وضعیت سربازی خود بپردازند. به همین دلیل ما نیز در ادامه مقاله قصد داریم سایت سخا را معرفی کرده و با قسمت های مختلف آن آشنا شویم.

 

معرفی سامانه خدمات الکترونیک سخا نظام وظیفه services.epolice.ir

همه ما می دانیم که خدمت سربازی باید بعد از سن 18 سالگی مشمولان انجام شود. اعزام به خدمت سربازی مانند هر چیز دیگری نیاز به انجام یک سری امور دارد که می تواند به صورت حضوری یا غیر حضوری انجام شود. اگر شما جزو مشمولان سربازی هستید، حتما با سایت سازمان نظام وظیفه آشنایی دارید. این سایت بسیاری از خدمات مربوط به خدمت سربازی مانند قوانین و مقررات، آموزش ها، آخرین اخبار مربوط به قوانین معافیت ها، مشاوره های غیر حضوری، سوالات متداول و ... را در خود جای داده است.

یکی دیگر از امکانات این سایت، وجود سامانه خدمات الکترونیک سخا انتظامی می باشد. این سامانه که به سامانه سخا سربازی نیز معروف است، بسیاری از خدمات مربوط به خدمت سربازی را ارائه می دهد که یکی از مهم ترین آن ها امکان پیگیری وضعیت مشمول برای اعزام به سربازی است.

 

معرفی سایت سخا انتظامی

 

اما چرا به سامانه خدمات الکترونیک سخا نظام وظیفه، سایت سخا نیز می گویند؟ دلیل این امر این است که شما برای ورود به این سامانه باید کد سخا سربازی خود را به عنوان رمز عبور وارد نمایید. همین اتفاق موجب شده است که سامانه خدمات الکترونیک سخا نظام وظیفه به سامانه سخا سربازی معروف شود. کد سخا، یک کد 5 رقمی مورد نیاز سربازان است که سربازان با استفاده از آن می توانند بسیاری از امور مربوط به سربازی خود را به صورت الکترونیکی انجام دهند.

 سامانه خدمات الکترونیک سخا انتظامی که با آدرس services.epolice.ir، مشخص می شود، بسیاری از خدمات مربوط به مشمولان را به صورت غیر حضوری ارائه می دهد. به طور مثال اگر مشمولی بخواهد بداند که تا چه میزان مراحل اعزام به سربازی را طی کرده و یا تا چه زمانی باید خدمت سربازی خود را انجام دهد، می تواند به سامانه خدمات الکترونیک سخا نظام وظیفه مراجعه کند و وضعیت سربازی خود را در هر شرایطی بررسی کند. البته لازم به ذکر است که سامانه سخا سربازی، خدمات متنوع دیگری را ارائه می دهد که در ادامه مقاله آن را ذکر خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: دریافت کد سخا سربازی



نحوه ورود به سامانه خدمات الکترونیک سخا نظام وظیفه services.epolice.ir

برای ورود به سامانه خدمات الکترونیک سخا نظام وظیفه و اطلاع از انواع معافیت های سربازی و وضعیت خود می توانید، به سایت سازمان نظام وظیفه مراجعه کنید و از طریق آن خدمات الکترونیک را انتخاب کنید. در ادامه ما راه مستقیم و ساده تری را برای ورود به این سایت آموزش می دهیم، پس اگر قصد دارید که به سایت سخا وارد شوید، مراحل زیر را انجام دهید.

 

 

ابتدا یکی از مرورگرهای کروم یا فایرفاکس گوشی یا لپ تاپ خود را باز کرده و عبارت «سامانه سخا سربازی services.epolice.ir » را تایپ کنید و سپس آن را جستجو کنید..

 

سامانه الکترونیک سخا نظام وظیفه

 

برای ورود مستقیم به سامانه خدمات الکترونیک سخا نظام وظیفه کلیک کنید.

 

در مرحله بعد شما وارد سایت سخا یا همان سامانه خدمات الکترونیک سخا نظام وظیفه شده اید. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، برای ورود نیاز به وارد کردن یک سری اطلاعات می باشد. نام کاربری شما، همان کد ملی شما می باشد. در فیلد دوم و سوم نیز به ترتیب کد سخا و کد امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.

 

ورود به سایت سخا

 

گاهی اوقات مشمولان رمز عبور سامانه خدمات الکترونیکی سخا نظام وظیفه که همان کد سخا پنج رقمی آن ها است را فراموش می کنند. در این مواقع، راه حل استفاده از گزینه فراموشی رمز عبور در انتهای سامانه سخا سربازی است.

 

سایت سخا سربازی

 

شما می توانید روی گزینه فراموشی رمز عبور کلیک کرده و پس از وارد کردن اطلاعات درخواست شده زیر، منتظر پیامک شدن کد سخا به موبایل خود باشید.

 

نحوه ورود به سامانه سخا

 

مشمولانی که کد سخای نظام وظیفه را فراموش کرده اند می توانند با مطالعه مقاله زیر از جزئیات دریافت مجدد کد سخا مطلع شده و سپس وارد سامانه شوند.

بیشتر بخوانید: فراموشی کد سخا نظام وظیفه

 

امکانات سامانه خدمات الکترونیک سخا نظام وظیفه services.epolice.ir

همانطور که گفتیم سامانه خدمات الکترونیک سخا نظام وظیفه services.epolice.ir بسیاری از خدمات مربوط به خدمت سربازی را به صورت غیر حضوری ارائه می دهد؛ اما این خدمات چه مواردی هستند؟ آیا می توان برای انجام تمام امور خدمت سربازی از سایت سخا انتظامی استفاده کرد؟

بعد از ورود شما به سامانه سخا، ابتدا اطلاعات فردی خود را مشاهده می کنید. در قسمت راست سایت، یک سری امکانات به شما نمایش داده می شود. این امکانات همان امکاناتی است که سامانه خدمات الکترونیک سخا نظام وظیفه به شما ارائه می دهد.

 

درخواست تمدید و تعجیل اعزام به سربازی

 

بعضی از مشمولان به هر دلیلی قصد دارند که سربازی خود را به چند ماه زودتر یا دیرتر موکول کنند. در بعضی از مواقع این امکان وجود دارد. برای درخواست تمدید و تعجیل مشمولان می توانند به صورت حضوری به یکی از دفاتر پلیس +10 مراجعه کنند، ولی خوشبختانه در سامانه سخا نیز این امکان به صورت غیر حضوری انجام می شود.

 

اعتراض به درخواست معافیت پزشکی سربازی

 

معافیت های پزشکی در انواع مختلفی وجود دارند که البته برای دریافت هر کدام از معافیت ها باید یک روند مشخص را انجام داد. پس از آمدن جواب معافیت های پزشکی، اگر مشمول اعتراضی داشته باشد، می تواند به سایت سخا مراجعه کند و اعتراض خود را ثبت کند.

 

درخواست مجوز خروج از کشور سربازی

 

بعضی از مشمولان برای تحصیل قصد دارند که به خارج از کشور بروند، یا به هر دلیل دیگری می خواهند مجوز خروج از کشور دریافت کنند. برای این کار می توان به سامانه سخا سربازی وارد شد و از قسمت امکانات مختلف، درخواست مجوز خروج از کشور و یا معافیت تحصیلی خارج از کشور را انتخاب کرد.

 

عودت کارت پایان خدمت سربازی

 

مشمولان می توانند با استفاده از این بخش از سایت، تمام اطلاعات مربوط به صدور کارت پایان خدمت و وضعیت آن را بررسی نمایند.

 

استعلام وضعیت سربازی

 

یکی از مهم ترین امکانات سامانه سخا، بخش استعلام است. در این بخش وضعیت سربازی مشمول به طور کامل مشخص می شود. به طور مثال مشمولان می توانند وضعیت انواع معافیت های سربازی، امریه های نظام وظیفه، سابقه خدمت، وضعیت کارت خدمت المثنی، درخواست کارت پایان خدمت و ... را در این قسمت مشاهده کنند.

 

کارشناسان سامانه مشاوره هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص نحوه ورود به سایت سخا نظام وظیفه و شیوه پیگیری وضعیت سربازی را برای مشمولان توضیح داده و این فرآیند را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا برای آن ها انجام دهند.

 

در ادامه بخوانید: استعلام وضعیت نظام وظیفه



سوالات متداول

 

1- ✔️ برای پیگیری وضعیت سربازی نظام وظیفه از طریق چه سایتی می توان اقدام کرد ؟

✔️ مشمولانی که قصد پیگیری وضعیت سربازی خود به صورت الکترونیکی را دارند می توانند به سایت سخا که لینک ورود به آن در متن مقاله نیز موجود است اقدام نمایند.



2- ✔️ نحوه ورود به سامانه سخا سربازی چگونه است ؟

✔️ مشمولان با وارد کردن کدملی و کد سخای نظام وظیفه، مطابق راهنمای تصویری متن مقاله می توانند وارد سایت سخا شده و وضعیت خود را پیگیری نمایند.



3- ✔️ نحوه بازیابی کد سخا از طریق سامانه سخا نظام وظیفه چگونه است ؟

✔️ مطابق متن مقاله، مشمولانی که کد سخا خود را فراموش کرده اند می توانند با مراجعه به سایت سخا سربازی و انتخاب فراموشی کد به دریافت مجدد آن بپردازند.

منبع : سامانه خدمات الکترونیک سخا services.epolice.ir

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.