برنامه ریزی برای کنکور 1401

۱,۶۱۱ بازديد

داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۱ را دارند قبل از هر اقدامی می بایست یک برنامه اصولی و دقیق را برای درس خواندن مد نظر داشته باشند تا با رعایت این برنامه بتوانند خود را به قبولی در رشته محل مورد در نظرشان نزدیک کنند.



درس خواندن بدون برنامه ریزی موجب کاهش شانس قبولی داوطلبان در کنکور سراسری می شود. بنابراین برای گرفتن نتیجه مطلوب و رسیدن به اهداف باید یک برنامه ریزی صحیح و اصولی داشته باشید. قطعا از اهمیت بالای برنامه ریزی برای کسب موفقیت در کنکور سراسری مطلع هستید و می دانید مطالعه ای که برنامه ای پشت آن نیست هر چه قدر هم دقیق باشد به نتیجه نمی رسد.

به عبارت دیگر برنامه ریزی برای کنکور به نحوه مطالعه داوطلب نظم بخشیده و وی را به کسب رتبه قبولی در مرحله اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1401 نزدیک می کند. با توجه به اهمیت برنامه ریزی در این مقاله قصد داریم به زمانبندی ، نحوه مطالعه صحیح و نکات مهم در برنامه ریزی کنکور ۱۴۰۱ بپردازیم.

 

مدیریت زمان در برنامه ریزی کنکور سراسری ۱۴۰۱

برنامه ریزی صحیح، علاوه بر بالا بردن بازدهی مطالعه، آرامشتان را هم بیشتر می کند. بنابراین متقاضیان قبل از هر چیز باید زمان باقی مانده تا کنکور 1401 را تخمین زده و بر اساس آن برنامه ای تنظیم نمایند. داوطلبان با توجه به شرایط و ویژگی های فردی، مطالعه خود را از زمان خاصی شروع می کنند که معمولا یا پیش از ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱، بعد از گذشت نیمسال اول و یا نزدیک به زمان برگزاری کنکور 1401 می باشد.

 

نکته قابل توجه در برنامه ریزی کنکور این است که هر چه داوطلبی زودتر از همه برای مطالعه و برنامه ریزی اقدام می کند، می تواند برنامه بلند مدت بهتری تنظیم نماید. از این رو به متقاضیانی که قصد شرکت در کنکور ۱۴۰۱ را دارند توصیه می کنیم از همین الان برنامه ریزی کرده و با توجه به گروه آزمایشی انتخابی خود مطالعه منابع کنکور سراسری 1401 را آغاز کنند. 

حتما بخوانید: منابع کنکور سراسری

شروع مطالعه به موقع سبب می شود فرد با برنامه ریزی صحیح سرفصل های بیشتری را مطالعه کرده و در فرصت مناسب به خلاصه نویسی و تست زنی بپردازند و با شرکت در آزمون های آزمایشی خود را برای شرکت در آزمون اصلی آماده نمایند.

 

نکته بعدی در زمانبندی مطالعه دروس، تعداد ساعات مطالعه دروس سه سال آخر دبیرستان برای داوطلبان است که می بایست از تعادل برخوردار باشند. این تعادل بر حسب فاکتورهایی همچون اهمیت و ضرایب دروس تخصصی و عمومی داوطلبان مطابق دفترچه ثبت نام کنکور سراسری تعیین می شود. توصیه می شود در هر روز درس های مختلفی ( عمومی - اختصاصی ) مطالعه شود و فقط یک درس را برای مطالعه روزانه انتخاب نکنید. هر داوطلب می بایست با توجه به سطح معلومات خود و تعداد ساعاتی که می تواند به درس خواندن اختصاص دهد برنامه ریزی کند. 

بیشتر بخوانید: ضرایب دروس عمومی و اختصاصی کنکور

 

 

نحوه مطالعه منابع مفید در برنامه ریزی کنکور سراسری ۱۴۰۱

داوطلبان قبل از هر چیز باید زمان بندی مناسبی برای مطالعه دروس امتحانی داشته باشند. مسلما دروسی که دارای ضریب بیش تری می باشند از اهمیت بالاتری برخوردار بوده و می بایست در اولویت قرار گیرند. داوطلب باید این زمان بندی را به صورت هفتگی برای خود تعریف کرده و سعی کند طبق برنامه پیش رود.

 

ک برنامه ریزی خوب شامل تمام جزئیات (زمان استراحت ، زمان تفریح ، زمان مطالعه دروس ، منابعی که قصد مطالعه آن ها رادرید ، زمان تست زنی و ...) می باشد. بررسی دفترچه سوالات کنکور سراسری سالیان گذشته نیز داوطلب را با نحوه طراحی سوالات کنکور آشنا می کند. توصیه می کنیم متقاضیان برنامه ریزی خود را طوری انجام دهند که حداکثر یک ماه قبل از کنکور مطالعه دروس را به اتمام رسانده و پس از آن به جمع بندی مطالب بپردازند.

 

داوطلبان برای داشتن مطالعه صحیح باید تمامی نکات زیر را در نظر بگیرند:

 

یادداشت برداری، خط کشیدن زیر نکات مهم، حاشیه نویسی، خلاصه نویسی، نکته برداری
آشنایی با مهارت تست زنی و استفاده از آن
 مرور هر درس در همان روز
استفاده از دفتر برنامه ریزی
مشخص کردن منابع معتبر با توجه به سطح علمی داوطلب
داشتن مطالعه اصولی
روند افزایشی ساعت های مطالعه در هر روز
 تجزیه و تحلیل سوالات سال های گذشته و جمع بندی

 

در نهایت توصیه می کنیم مباحث هر درس را با دقت مطالعه کرده و تا زمانی که مشکلات خود را در خصوص یک مبحث رفع نکرده اید سراغ مبحث بعدی نروید. هم چنین زمان خود را به گونه ای تنظیم کنید تا بتوانید حداقل دو بار کلیه دروس را مرور کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه کنکوری درس بخوانیم

 

 

 

 

مشاوره برنامه ریزی کنکور سراسری ۱۴۰۱

در این مقاله سعی کردیم نکات اساسی برنامه ریزی کنکور سراسری را در اختیار داوطلبان قرار دهیم. با توجه به تفاوت های فردی توصیه می کنیم هر داوطلب برنامه متناسب با ویژگی های خود را تنظیم نماید. مشورت با کارشناسان مجرب نیز خالی از لطف نبوده و راهکارهای مناسبی در اختیار داوطلبان قرار خواهد داد تا از بازه زمانی موجود به بهترین نحو استفاده نموده و نتیجه دلخواه را کسب نمایند.

در ادامه بخوانید: چگونه برای کنکور برنامه ریزی کنیم

 

 

 

توجه داشته باشید در صورتی که برای برنامه ریزی کنکور 1401 ​ دچار ابهام شدید می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا تماس گرفته و از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی این مرکز بهره مند شوید. هم چنین به منظور اطلاع داوطلبان از تمامی مراحل کنکور سراسری 1401 می توانید در کانال تلگرام و یا صفحه اینستاگرام کنکور سراسری هیوا عضو باشید.



سوالات متداول

 

1- ✔️ چگونه می توان از منابع مفید و مناسب کنکور سراسری مطلع شد ؟

✔️ داوطلبان کنکور سراسری به منظور اطلاع از منابع مناسب می توانند از داوطلبان سالیان گذشته کمک بگیرند که البته ما به منظور کمک به داوطلبان ، منابع کنکور سراسری را در این مقاله در اختیار داوطلبان قرار داده ایم . 



2- ✔️ آگاهی از ضرایب دروس امتحانی کنکور سراسری چه تاثیری در نحوه برنامه ریزی داوطلب دارد ؟

✔️ دروس دارای ضریب بیش تر از اهمیت بالاتری برخوردار بوده و داوطلبان برای مطالعه آن ها باید زمان بیش تری را در نظر بگیرند که در این مقاله به نحوه برنامه ریزی برای مطالعه دروس پرداخته شده است .



3- ✔️ آیا شرکت در آزمون های آزمایشی شانس قبولی در کنکور سراسری را افزایش می دهد ؟

✔️ بله ، شرکت در آزمون های آزمایشی کنکور سراسری سبب می شود داوطلبان با چگونگی طراحی سوالات آشنا شده و مهارت آن ها را در تست زنی افزایش می دهد .

منبع : برنامه ریزی برای کنکور 1401

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.