انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

۱,۷۷۷ بازديد

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد به منظور اولویت بندی رشته محل های مورد علاقه خود می بایست به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.org مراجعه نمایند . هر داوطلب در این مرحله مجاز به انتخاب 100 کد رشته محل می باشد که باید با توجه به 4 فاکتور علاقه ، هزینه ، مسیر و کیفیت دانشگاه نسبت به اولویت بندی آن ها اقدام نماید . 



از سال 96 به دلیل ادغام ثبت نام کارشناسی ارشد سراسری و دانشگاه آزاد و تغییراتی که در روند اعلام نتایج اولیه و انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد پیش آمده که یکی از مهم ترین آن ها تغییر در زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد بود که به بعد از زمان اعلام نتایج کارشناسی ارشد موکول شد . اینگونه ابتدا وضعیت علمی داوطلبان به صورت کارنامه در اختیار آن ها قرار می گیرد ، سپس متقاضیان با توجه به آن انتخاب رشته خود را انجام می دهند . 

متقاضیان مجاز به انتخاب رشته در این مرحله پس از مطالعه دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۹۹ نسبت به انتخاب رشته محل های مورد علاقه خود اقدام می کنند . انتخاب رشته ارشد یکی از مراحلی است که در صورت نداشتن آگاهی لازم از آن منجر به مردودی و یا عدم قبولی داوطلب در رشته مورد نظرش می شود به همین دلیل در ادامه شرایط و نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 99 را مورد بررسی قرار می دهیم .

 

 

شرایط شرکت در انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 99

کلیه متقاضیان شرکت در انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۹۹ می بایست پس از ثبت نام و دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد ، در این آزمون که توسط سازمان سنجش برگزار می شود ، حضور یابند . با توجه به این که یک آزمون جامع برای کلیه داوطلبان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد برگزار می شود ، بنابراین نتایج اولیه نیز در قالب یک کارنامه در اختیار آنها قرار خواهد گرفت .

داوطلبان علاقه مند به پذیرش در دانشگاه آزاد ، پس از بررسی کارنامه کارشناسی ارشد 99 در صورت مجاز بودن می توانند برای انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اقدام کنند . برای آگاهی از این موضوع که در چه گرایش ها و دوره هایی مجاز به انتخاب رشته می باشید ، کافی است به ردیف وضعیت داوطلب در هر کد ضریب ، در کارنامه اولیه مراجعه کنید .

ادغام کنکور کارشناسی ارشد سراسری و دانشگاه آزاد این مزیت را به دنبال دارد که داوطلبان می توانند به طور هم زمان در انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری 99 که شامل دوره های روزانه ، شبانه ، پیام نور ، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان می باشد نیز شرکت کرده و شانس خود را برای قبولی در رشته محل های ارائه شده در دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۹۹ تخمین بزنند .

بیشتر بخوانید: دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

 

 

 

 

تاثیر کارنامه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 99

قبل از ادغام کنکور کارشناسی ارشد سراسری و دانشگاه آزاد ، به دلیل این که آزمون دانشگاه آزاد به طور جداگانه برگزار شده و داوطلبان با توجه به تراز ( نمره کل ) اکتسابی و ظرفیت های موجود در دانشگاه ها پذیرفته می شدند به راحتی می توانستیم با بررسی آمار قبولی های قبلی ، محدوده تراز قبولی هر دانشگاه را تخمین بزنیم . اما اکنون که یک آزمون برگزار شده و رتبه و تراز شما بر اساس جامعه آماری بزرگ تری شامل همه داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد سراسری و دانشگاه آزاد محاسبه می شود ، دیگر نمی توان هم چون گذشته تراز هر رشته محل را به طور تقریبی عنوان کرد .

از طرف دیگر از آنجایی که در مرحله اعلام نتایج کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد سال گذشته به جای بیان تراز آخرین نفر قبولی در مقابل هر یک از انتخاب های داوطلبان ، صرفا رتبه آخرین نفر قبولی ( که از لحاظ آماری برای تعمیم به کل داوطلبان ، بی استفاده است ) درج شده بود ، تنها با توجه به رتبه های محدود قبولی سال گذشته و ظرفیت پذیرش هر دانشگاه می توانیم به شما برای انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 99 کمک کنیم .

بیشتر بخوانید: نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

 

مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 99

کلیه داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۹۹ ، می بایست با توجه به کد دسترسی انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد که در انتهای کارنامه اولیه کارشناسی ارشد درج شده نسبت به انتخاب رشته اقدام نمایند . توجه داشته باشید که شرکت در مرحله انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد به صورت جداگانه و از طریق سایت این دانشگاه به نشانی azmoon.org امکان پذیر است .

در این مرحله ، متقاضیان پس از مطالعه دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 99 و مراجعه به سایت مذکور با کد دسترسی که به آن اشاره کردیم حق انتخاب 100 رشته محل متناسب با مجموعه امتحانی خود را دارند . داوطلبانی که علاوه بر کد رشته امتحانی اول در کد رشته امتحانی دوم نیز ثبت نام و در آزمون آن شرکت کرده اند می توانند 100 انتخاب خود را به صورت تلفیقی از رشته محل های هر دو مجموعه بر اساس علاقه در فرم انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۹۹ درج نمایند .

توجه داشته باشید که گزینش علمی در این مرحله بر اساس نمره کل ( تراز ) شما انجام گرفته و ترتیب انتخاب های شما تاثیری در اعلام نتایج کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد نخواهد داشت . از این رو تاکید می کنیم رشته محل های مورد علاقه خود را به ترتیب اولویت انتخاب کنید .

 مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا نیز آماده اند تجربیات خود را در اختیار شما قرار داده و از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا ، انتخاب رشته کارشناسی ارشد آزاد را به بهترین شکل ممکن انجام دهند . همچنین داوطلبان می توانند از نرم افزار انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد برای تخمین محل قبولی استفاده نمایند .

در ادامه بخوانید: نرم افزار انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

 

 




سوالات متداول

 

1- آیا داوطلبان شرکت در دو کد رشته امتحانی باید دو بار فرم انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد را تکمیل نمایند ؟

خیر ، این داوطلبان باید انتخاب های خود را به صورت تلفیقی از دو کد رشته امتحانی در فرم اینترنتی مربوطه درج نمایند . 



2- انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در چه سایتی انجام می شود ؟

متقاضیان شرکت در انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد باید به سایت azmoon.org مراجعه نمایند . 



3- در اولویت بندی انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد باید به چه عواملی توجه کرد ؟

علاقه ، هزینه ، مسیر و کیفیت دانشگاه چهار فاکتور تاثیرگذار در انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد می باشند . 

منبع : انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.